|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yağ Bitkileri Üretimi ve Değerlendirme Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-574 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibidir Yağ bitkilerinin hasat sonrasında karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibidir Yağ bitkilerinden yağ elde etme teknikleri hakkında bilgi sahibidir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde karşılaşılan özel konular, tohum yatağı hazırlanması, bakım (gübreleme, sulama, ot mücadelesi, vb) ve hasat sonrasında karşılaşılan sorunlar ve bunların çözüm önerileri ile bitkisel yağ elde etme yöntemleri ve değerlendirme teknikleri incelenmektedi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde olması gereken ekolojik koşullar, iklim koşulları, genel bitki besleme teknikleri, genel sulama teknikleri, yağ bitkileri yetiştiriciliğinde 1. ürün ve 2. ürün tarımında tarla hazırlığı ve ürün değerlendirme teknikleri incelenecektir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde olması gereken ekolojik koşullar |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde olması gereken iklim koşulları |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde olması gereken genel bitki besleme teknikleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde olması gereken genel sulama teknikleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde 1. Ürün tarımında tarla hazırlığı |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde 2. Ürün tarımı tarla hazırlığı |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde tohumun önemi |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde hasat teknikleri ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde hasat teknikleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde depolama teknikleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde depolama teknikleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde ürün değerlendirme teknikleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde ürün değerlendirme teknikleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Yağ bitkileri yetiştiriciliğinde ürün değerlendirme teknikleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ARSLAN, M., İŞLER N., ÇALIŞKAN, S. ARIOĞLU, H. 2005,
Doğu Akdeniz Koşullarında Tarımı Yapılabilecek Yüksek Verim Potansiyelli Yerfıstığı Çeşitlerinin Belirlenmesi.
Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Dergisi, 20 (2): 75-82
ARIOĞLU, H.H., ZAİMOĞLU, B., ÇALIŞKAN, S., SÖĞÜT, T., GÜLLÜOĞLU, L., ARSLAN, M., ÇALIŞKAN, M.E., UNCU, H.,A 2005.
İkinci Ürün Koşullarına Uygun Soya (Glycine Max. Merr.) Çeşit Islahı Üzerinde Araştırmalar.
Türkiye 6. Tarla Bitkileri Kongresi 5-9 Eylül, Antalya, Cilt II, S. 1107-1112
ATAKİŞİ, İ. VE İ. GENÇ., 1977
Azalan Ekim Alanlarında Yetiştirilebilecek Tarla Bitkileri ve Nedenleri. Türkiye Tarımında Gelişmeler ve Kaynakları Semineri Adana, 1975
M.P.M. Yayınları: 207, s: 246-254. Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
4 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
3 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
3 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
2 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|