|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Lif Bitkilerinde Zararlılara Dayanıklılık Yönünden Entegre Amenajman Sistemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-512 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Derste lif bitkilerinde özellikle pamuk bitkisinde zararlılara karşı geliştirilen kültürel ve fiziksel kontrol yöntemlerini, zararlı kontrol prensiplerini ve kontrol taktiklerinin entegrasyonunu öğrenir Pamuk bitkisi zararlı etkileşimlerini kavrar Önemli pamuk zararlılarının kültürel ve biyolojik kontrol yöntemlerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı; pamuk agroekosisteminde zararlılardan oluşan kayıpların bastırılabilmesi ya da en aza indirilebilmesi açısından spesifik sorunların ve uygun amenajman taktiklerinin anlaşılmasına yönelik felsefe ve yaklaşımları irdelemektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında, yönlendirme, organizasyon ve lif bitkilerinin üretimini kontrol tartışılacaktır. Bu amaçla, bitki haşere kontrol ile interaktif üretim bileşenlerinin koordinasyonu ile yetiştirilen olduğu Tarımsal ekosistem istikrarın korunması yollarını ele alınacaktır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Agroekosistem, çevre ve pamuk bitkisi |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
2 |
Pamuk bitkisinin büyüme ve gelişmesi |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
3 |
Pamuk bitkisinin fenolojik dönemlerine bağlı olarak ortaya çıkan zararlılar |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
4 |
Bitki patojenleri ve nematodlar |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
5 |
Pamuk bitkisi-zararlı etkileşimleri |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
6 |
Bitki zararlı modelleri, tipleri, amaçları ve beklentileri |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
7 |
Ekonomik zarar eşikleri |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
8 |
Bitki zararlı kontrol prensipleri |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
9 |
Kültürel kontrol, biyolojik kontrol ve kimyasal kontrol |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
10 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
11 |
Dayanıklı çeşitler ve genetik konseptler |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
12 |
Zararlıların, zararlarının, bitki gelişmesinin izlenmesi ve örneklenmesi |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
13 |
Entegre bitki amenajman sistemleri |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
14 |
Entegre bitki amenajman sistemi uygulamaları-1 |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
15 |
Entegre bitki amenajman sistemi uygulamaları-2 |
Kaynak araştırması |
Sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
El-ZİK, K., and FRISBIE, R. E.1985. Integrated Crop Management Systems for Pest Control. CRC Handbook of Natural Pesticides: Methods. Volume I Theory, Practice and Detection. CRC Pres.FL. 534 pp
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
3 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
2 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
3 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
3 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
3 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
4 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|