|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tohumculuk Mevzuatı |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-603 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
5553 sayılı tohumluk kanunun bilir Tohum üretimi için gerekli yasal işlemleri bilir Çeşit tescil ve sertifikasyonunu bilir Tohumluk kademelerini ve özelliklerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
308 sayılı tohumların tescil, kontrol ve sertifikasyonu hakkında hazırlanan kanunun içeriği, tohumculuk mevzuatında kullanılan tarif ve tanımlar, bitkilerin tescil edilmesine ilişkin yönetmelik çerçevesinde; Bitki çeşitlerinin tescili, tescil için başvuruda bulunabilecek kuruluş ve kişiler, tescil için başvurulabilinecek çeşitler, tescil için başvuru yöntemi, tescile esas denemelerin yapılması tescil komitesinin oluşturulmasına ilişkin bilgiler verilecektir. Ayrıca bu dersin kapsamında; özel sektör tarımsal araştırma kuruluşlarının tesbiti ve tescili, çeşitlerin Tarım Bakanlığı tarafından tavsiye edilmesine ilişkin esaslar, bitki çeşitlerine üretim izni verilmesine ilişkin esaslar, sertifikalı tohumluk etiketlerinin hazırlanmasına ilişkin esaslar, tohumluk yetiştirici belgelerinin verilmesi, tohumluk beyannamelerinin doldurulması, tescil edilmiş çeşitler, tohumluk üretimi yapan özel ve resmi kuruluşlar ve ürettikleri tohumluk cinsleri gibi konular anlatılacaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
5553 sayılı tohumların tescil, kontrol ve sertifikasyonu hakkında hazırlanan tohumculuk kanunun içeriği, tohumculuk mevzuatında kullanılan tarif ve tanımlar, bitkilerin tescil edilmesine ilişkin yönetmelik çerçevesinde; Bitki çeşitlerinin tescili, Tescil için başvuruda bulunabilecek kuruluş ve kişiler, tescil için başvurulabilinecek çeşitler, tescil için başvuru yöntemi, tescile esas denemelerin yapılması tescil komitesinin oluşturulmasına ilişkin bilgiler verilecektir. Ayrıca bu dersin kapsamında; özel sektör tarımsal araştırma kuruluşlarının tesbiti ve tescili, çeşitlerin Tarım Bakanlığı tarafından tavsiye edilmesine ilişkin esaslar, bitki çeşitlerine üretim izni verilmesine ilişkin esaslar, sertifikalı tohumluk etiketlerinin hazırlanmasına ilişkin esaslar, tohumluk yetiştirici belgelerinin verilmesi, tohumluk beyannamelerinin doldurulması, tescil edilmiş çeşitler, tohumluk üretimi yapan özel ve resmi kuruluşlar ve ürettikleri tohumluk cinsleri gibi konular anlatılacaktır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
5553 sayılı tohumluk yasası |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
2 |
5553 sayılı tohumluk yasası |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
3 |
5553 sayılı tohumluk yasası |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
4 |
Çeşitlerin tescil edilmene ilişkin yönetmelikler |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
5 |
Tescile başvuran kişi ve kuruluşların özellikleri |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
6 |
Tescil denemeleri ve komisyon oluşturma |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
7 |
Özel sektör tarımsal araştırma kuruluşlarının tescili |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
8 |
Sertifikalı tohum üretimi |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
9 |
Ara sınav |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
10 |
Sertifikalı tohum üretimi |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
11 |
Sertifika etiketlerinin hazırlanması ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
12 |
Tohum beyannamesinin hazırlanması |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
13 |
Tohum üretici belgesinin alınması |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
14 |
Tescil edilmiş çeşitlerin korunması |
Ön okuma |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
|
15 |
Ara sınav |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Final sınavı |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
5553 sayılı tohumluk yasası ve yönetmeliği. Resmi gazete
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
4 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
4 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
3 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
10 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|