|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Rapport Kurabilme |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
2 |
Aktif dinleme |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
3 |
Temel dinleme becerilerini kullanabilme |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
4 |
Amaç oluşturma |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
5 |
Danışma seanslarını yapılandırma |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
6 |
Bilişsel danışma için anamnez alma |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
7 |
Bilişsel danışma başlangıç seansını yapabilme |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
8 |
Başlangıç için davranışçı teknikleri kullanma |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
9 |
Hayat hikayesini öğrenme |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
10 |
ABC formülünü açıklama |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
11 |
Olayı tanımlama ve ayırdedebilme becerisi kazandırma |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
12 |
duygu ve davranışları ayırdedebilme becerisi kazandırma |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
13 |
Düşünceyi yakalama |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
14 |
Otomatik düşünce ve şemaları yakalama |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
15 |
Bilişsel yeniden yapılandırma |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
16/17 |
sonlandırma |
Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. |
Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
3 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
4 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
3 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
3 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
3 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
2 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
4 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
3 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
3 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
3 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
4 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
3 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
2 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|