Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilişsel-Davranışçı Danışma Uygulamaları

Dersin Kodu : PDR 742

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 7

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilişsel davranışçı danışma başlangıç seansını yapılandırma.Bilişsel teknikleri kullanma Danışanı aktif dinleme seansları yapılandırma Psikolojik danışmayı bitirme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : PDR 741 Bilişsel-Davranışçı Danışma
EGT 700 Uzmanlık Alan Dersi
EGT1 700 Uzmanlık Alan Dersi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilişsel psikolojik Danışma yapma becerisi kazandırma

Dersin İçeriği : Bilişsel davranışçı danışma giriş, gelişme ve sonlandırma becerilerini kullanabilme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Rapport Kurabilme Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
2 Aktif dinleme Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
3 Temel dinleme becerilerini kullanabilme Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
4 Amaç oluşturma Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
5 Danışma seanslarını yapılandırma Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
6 Bilişsel danışma için anamnez alma Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
7 Bilişsel danışma başlangıç seansını yapabilme Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
8 Başlangıç için davranışçı teknikleri kullanma Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
9 Hayat hikayesini öğrenme Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
10 ABC formülünü açıklama Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
11 Olayı tanımlama ve ayırdedebilme becerisi kazandırma Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
12 duygu ve davranışları ayırdedebilme becerisi kazandırma Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
13 Düşünceyi yakalama Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
14 Otomatik düşünce ve şemaları yakalama Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
15 Bilişsel yeniden yapılandırma Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim
16/17 sonlandırma Bilişsel terapiler: temel ilkeler ve ötesi, Beck, J. Psikolojik danışma yapma ve geri bildirim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, T; Belsher, G; Rush, J; Frank, E. 2. Cognitive behavioral thrapies for trauma. Follette, V; Ruzek, J;İ Abueg, F. 3. Cognitive therapy with clidren adolescentes. Reinecke, M; Dattilio, F; Freeman, A. 4. Theories of psychotherapy and counseling. Sharf, R.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 15 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 3
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 4
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 3
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 3
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 4
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 3
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 2
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 4
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 3
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 3
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 3
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 4
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 4
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 3
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 3
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 2
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 15 3 45
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 167
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.68
Dersin AKTS Kredisi: 7