|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İletişim Becerileri Eğitimi Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
PDR 738 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SABAHATTİN ÇAM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu desin sonunda öğrenciler; hazırlanancak kişilerearası iletişim becerielri eğitim programının uygulanacak gruptaki bireylerin gelişimsel özeklliklerini söyler, Kişileraarsı iletişim becerilerini geliştirmek üzere hazırlanancak programın öğelerini sıralar, Programın uygulanacağı grubun özelliklerine göre programın içeriğine hangi becerileri dalil edeceğini ayırt eder, Programın uygulanmasıyal hangi hedef davranışların geliştirileceğini açıklar, Programın amaçlarını hangi eğitsel etkinleiklerle gerçekleştireceğini söyler, Programın uygulanmasında hangi yöntem ve teknikleri kullanacağını açıklar, Uygulamada belirlenen yöntem ve teknikleri uygular, Eğitimin verileceği grubu oluşturma ölçütlerine uygun olarak grup belirler, Belirlenen bir grup için iletişim becerileri eğitimi programı hazırlar, Hazırlanan programı uygulayabilme. Yapılan eğitim programı uygulamasıyla ilgili geribildirim alarak uygulama becersini geliştirir, Uygulanan iletişim becerileri eğitimi programını değerlendirerek raporlaştırı.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
PDR 735 İletişim Becerileri Eğitimi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, PDR735 kodlu derste öğrenilen bilgi ve edinilen becerilere dayalı olarak farklı gelişim düzeylerine uygulannabilecek bir iletişim becerileri eğitimi programı hazırlayarak bunu bir gruba uygulama bilgi ve becerisini kazanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Basic concepts of communication and communication models, beginning and development of interpersonal relationships, theoretical approaches and models of interpersonal relationships, effective communication skills, effective listening, emphaty, self-disclosure, non-verbal communication, agressive, passive and assertive behaviors, conflict resolution process and emotional intelligence. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve uygulama ortamları (okullar, diğer kurumlar..v.b) |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin yapılandırılması:amacı, öğrencilerden beklenenler ve değerlendirmenin belirlenmesi |
ilgili kaynakların tanıtılması |
Açılama, tartışma |
|
2 |
İletişim becerileri eğitiminin içeriğinin belirlenmesi ve hedef davranışların belirlenmesi |
ilgili kaynakların gözden geçirilmesi |
bilgi verme, tartışma |
|
3 |
Programın uygulanancağı grubun gelişim düzeyinin belirlenmesi ve grup oluşturma |
farklı gelişim düzeyleri ve grup uygulamamlarının incelenmesi , bilgi verme, tartışma, |
bilgi verme, tartışma |
|
4 |
İletişim becerileri eğitimi programı hazırlama |
hazırlığın incelenmesi |
bilgi verme, tartışma, hazırlıkla ilgili geribildirim |
|
5 |
İletişim becerileri eğitimi programı hazırlama |
hazırlığın incelenmesi |
bilgi verme, tartışma, hazırlıkla ilgili geribildirim |
|
6 |
İletişim becerileri eğitimi programı hazırlama |
hazırlığın incelenmesi |
bilgi verme, tartışma, hazırlıkla ilgili geribildirim |
|
7 |
Ara Sınavı |
sıanv hazırlığı |
sıanv hazırlığı |
|
8 |
Hazırlanan programın uygulanması |
bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi |
yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim |
|
9 |
Hazırlanan programın uygulanması |
bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi |
yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim |
|
10 |
Hazırlanan programın uygulanması |
bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi |
yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim |
|
11 |
Hazırlanan programın uygulanması |
bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi |
yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim |
|
12 |
Hazırlanan programın uygulanması |
bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi |
yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim |
|
13 |
Hazırlanan programın uygulanması |
bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi |
yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim |
|
14 |
Hazırlanan programın uygulanması |
bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi |
yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim |
|
15 |
Hazırlanan programın uygulanması ve uygulamamnın değerlendirilmesi |
bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi |
yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
sınav sorularının hazırlanması |
soru yazma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Korkut, F. (1996) İletişim Becerileri Eğitiminin Lise öğrencilerinin İletişim Becerilerini Değerlendrmelerine Etkisi, 3P Dergisi, 4 (3), 191-198.
Çam, S. (1997) iletişim Becerileri Eğitimi programının Öğretmen Adayalrının Ego Durumları ve Problem Çözme Becerilsi Algılarına Etkisi. Yayınlanmamaış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Yüksel-Şahin, F. (1997). Grupla İletişim Becerileri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin iletişim Beceri Düzeylerine Etkisi, Yayınlanmamaış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Deniz, İ. (2003). İletişim becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin İletişm Becerisi Düzeylerine Etkisi, Yayınlanmamaış yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Balcı, S. (1996). Danışma Becerileri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin iletişim Becerileri Düzeyine Etkisi, Yayınlanmamaış Doktora Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
1 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
0 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
5 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
2 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
5 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
4 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
5 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
5 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
2 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
0 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
1 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
3 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
5 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
3 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
3 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
5 |
65 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|