Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İletişim Becerileri Eğitimi Uygulamaları

Dersin Kodu : PDR 738

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SABAHATTİN ÇAM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu desin sonunda öğrenciler; hazırlanancak kişilerearası iletişim becerielri eğitim programının uygulanacak gruptaki bireylerin gelişimsel özeklliklerini söyler,
Kişileraarsı iletişim becerilerini geliştirmek üzere hazırlanancak programın öğelerini sıralar,
Programın uygulanacağı grubun özelliklerine göre programın içeriğine hangi becerileri dalil edeceğini ayırt eder,
Programın uygulanmasıyal hangi hedef davranışların geliştirileceğini açıklar,
Programın amaçlarını hangi eğitsel etkinleiklerle gerçekleştireceğini söyler,
Programın uygulanmasında hangi yöntem ve teknikleri kullanacağını açıklar,
Uygulamada belirlenen yöntem ve teknikleri uygular,
Eğitimin verileceği grubu oluşturma ölçütlerine uygun olarak grup belirler,
Belirlenen bir grup için iletişim becerileri eğitimi programı hazırlar,
Hazırlanan programı uygulayabilme.
Yapılan eğitim programı uygulamasıyla ilgili geribildirim alarak uygulama becersini geliştirir,
Uygulanan iletişim becerileri eğitimi programını değerlendirerek raporlaştırı.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : PDR 735 İletişim Becerileri Eğitimi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı, PDR735 kodlu derste öğrenilen bilgi ve edinilen becerilere dayalı olarak farklı gelişim düzeylerine uygulannabilecek bir iletişim becerileri eğitimi programı hazırlayarak bunu bir gruba uygulama bilgi ve becerisini kazanmaktır.

Dersin İçeriği : Basic concepts of communication and communication models, beginning and development of interpersonal relationships, theoretical approaches and models of interpersonal relationships, effective communication skills, effective listening, emphaty, self-disclosure, non-verbal communication, agressive, passive and assertive behaviors, conflict resolution process and emotional intelligence.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve uygulama ortamları (okullar, diğer kurumlar..v.b)


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin yapılandırılması:amacı, öğrencilerden beklenenler ve değerlendirmenin belirlenmesi ilgili kaynakların tanıtılması Açılama, tartışma
2 İletişim becerileri eğitiminin içeriğinin belirlenmesi ve hedef davranışların belirlenmesi ilgili kaynakların gözden geçirilmesi bilgi verme, tartışma
3 Programın uygulanancağı grubun gelişim düzeyinin belirlenmesi ve grup oluşturma farklı gelişim düzeyleri ve grup uygulamamlarının incelenmesi , bilgi verme, tartışma, bilgi verme, tartışma
4 İletişim becerileri eğitimi programı hazırlama hazırlığın incelenmesi bilgi verme, tartışma, hazırlıkla ilgili geribildirim
5 İletişim becerileri eğitimi programı hazırlama hazırlığın incelenmesi bilgi verme, tartışma, hazırlıkla ilgili geribildirim
6 İletişim becerileri eğitimi programı hazırlama hazırlığın incelenmesi bilgi verme, tartışma, hazırlıkla ilgili geribildirim
7 Ara Sınavı sıanv hazırlığı sıanv hazırlığı
8 Hazırlanan programın uygulanması bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim
9 Hazırlanan programın uygulanması bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim
10 Hazırlanan programın uygulanması bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim
11 Hazırlanan programın uygulanması bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim
12 Hazırlanan programın uygulanması bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim
13 Hazırlanan programın uygulanması bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim
14 Hazırlanan programın uygulanması bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim
15 Hazırlanan programın uygulanması ve uygulamamnın değerlendirilmesi bir hafta önceki paylaşımların gözden geçirilmesi yapılan uygulamaların paylaşılması ve geribildirim
16/17 Dönem sonu sınavı sınav sorularının hazırlanması soru yazma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Korkut, F. (1996) İletişim Becerileri Eğitiminin Lise öğrencilerinin İletişim Becerilerini Değerlendrmelerine Etkisi, 3P Dergisi, 4 (3), 191-198.
 Çam, S. (1997) iletişim Becerileri Eğitimi programının Öğretmen Adayalrının Ego Durumları ve Problem Çözme Becerilsi Algılarına Etkisi. Yayınlanmamaış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
 Yüksel-Şahin, F. (1997). Grupla İletişim Becerileri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin iletişim Beceri Düzeylerine Etkisi, Yayınlanmamaış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
 Deniz, İ. (2003). İletişim becerileri Eğitiminin İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin İletişm Becerisi Düzeylerine Etkisi, Yayınlanmamaış yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
 Balcı, S. (1996). Danışma Becerileri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin iletişim Becerileri Düzeyine Etkisi, Yayınlanmamaış Doktora Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 13 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 1
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 0
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 5
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 2
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 4
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 5
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 4
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 5
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 5
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 2
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 5
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 0
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 3
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 1
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 3
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 3
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 5 65
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 158
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.32
Dersin AKTS Kredisi: 6