|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Aile ve Evlilik Terapisinde Çağdaş Yaklaşımlar |
|
Dersin Kodu |
: |
PDR 765 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
anlatıma dayalı aile terapi ve yaklaşımnı öğrenme, çözüm odaklı aile terapisi ve yaklaşımnı gösterme, bilişsel davranışçı aile terapi ve yaklaşımını belirtme, bireysel aile terapi ve yaklaşımını belirtme, aile ve evlilik terapi ile ilgili teknik ve yöntemleri öğretme, sistem yaklaşımını belirtme, sistem yaklaşım temelli teknikleri belirtme, anlatıma dayalı terapi tekniklerini öğrenme, çözüm odaklı terapi tekniklerini belirtme, bilişsel-davranışçı terapi tekniklerini gösterme, bireysel terapi tekniklerini belirtme, terapi ve yaklaşımların sınırlı yönlerini tanımlama, yapısal aile terapi ve yaklaşımıni öğrenme, stratejik aile terapi ve yaklaşımını belirtme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin genel amacı; çağdaş aile ve evlilik yaklaşımları ile ilgili teknik ve yöntemleri teorik olarak öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır ;anlatıma dayalı aile terapi ve yaklaşımı,çözüm odaklı aile terapisi ve yaklaşımı, bilişsel davranışçı aile terapi ve yaklaşımı, bireysel aile terapi ve yaklaşımı, aile ve evlilik terapi ile ilgili teknik ve yöntemler, sistem yaklaşımı, sistem yaklaşım temelli teknikler, Anlatıma dayalı terapi teknikleri, çözüm odaklı terapi teknikleri, bilişsel-davranışçı terapi teknikleri, bireysel terapi teknikleri, terapi ve yaklaşımların sınırlı yönleri, yapısal aile terapi ve yaklaşımı, stratejik aile terapi ve yaklaşımı esc. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Anlatıma dayalı aile terapi ve yaklaşımı. |
Araştırma, okuma, kaynak tarama.
|
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
2 |
Çözüm odaklı aile terapisi ve yaklaşımı. |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
3 |
Bilişsel davranışçı aile terapi ve yaklaşımı. |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
4 |
Bireyssel aile terapi ve yaklaşımı. |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
5 |
Aile ve evlilik terapi ile ilgili teknik ve yöntemler |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
6 |
Sistem yaklaşımı. |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
7 |
Vize |
|
|
|
8 |
Sistem yaklaşım temelli teknikler. |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
9 |
Anlatıma dayalı terapi teknikleri |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
10 |
Çözüm odaklı terapi teknikleri |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, İnteraktif anlatım |
|
11 |
Blişsel-davranışçı terapi teknikleri |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
12 |
Bireysel terapi teknikleri |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
13 |
Terapi ve yaklaşımların sınırlı yönleri |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
14 |
Yapısal aile terapi ve yaklaşımı |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
15 |
Stratejik aile terapi ve yaklaşımı |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Worden ,M. (2013) Aile terapisi temelleri (çeviri: Prof. Dr. Turan Akbaş), Yalom, I. (2006) Evlilik terapisi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
4 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
5 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
4 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
5 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
5 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
5 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
5 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
4 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
4 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
4 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
5 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
5 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
4 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
4 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
4 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
15 |
45 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|