|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Farklı Çiftlerde Eş Terapisi I |
|
Dersin Kodu |
: |
PDR 763 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kimlik ve kimlikler ile ilgili teorilerini öğrenme, Farklı kimlikler ve evlilik, Farklı kimlikler ve çift olmayı bilme, Farklı kimlikler ve aileyi belirtme, Farklı kimlikler ve önyargıları öğrenme, Farklı kimlikler, sosyal problemler ve aile ideolojisini tanımlama, Farklı kimlikler ve din olgusunu öğrenme, Farklı kimlikler ve terapi sürecini belirtme, Farklı kimlikler ve zor çiftleri tanımlama, Farklı kimlikler ve geleneksel aile değerlerini gösterme, Farklı çiftler ve psikolojik danışmayı öğrenme, Farklı kimlikler ve geleneksel cinsiyet rollerini belirleme, Farklı kimlikler ve toplumsal ve yasal problemleri öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin genel amacı farklı kimlikleri, kimlik gelişim sürecini, evlilik, aile, yasal ve sosyal hakları, farklı kimliklerde eş terapi sürecini anlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; kimlik ve kimlikler ile ilgili teoriler, Farklı kimlikler ve evlilik, Farklı kimlikler ve çift olma, Farklı kimlikler ve aile, Farklı kimlikler ve önyargılar, Farklı kimlikler, sosyal problemler ve aile ideolojisi, Farklı kimlikler ve din olgusu, Farklı kimlikler ve terapi süreci,Farklı kimlikler ve zor çiftler, Farklı kimlikler ve geleneksel aile değerleri, Farklı çiftler ve psikolojik danışma, Farklı kimlikler ve geleneksel cinsiyet rolleri, Farklı kimlikler ve toplumsal ve yasal problemler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kimlik ve Kimlikler ile ilgili teoriler |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
2 |
Farklı kimlikler ve evlilik |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
3 |
Farklı kimlikler ve çift olma
|
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
4 |
Farklı kimlikler ve aile |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
5 |
Farklı kimlikler ve önyargılar |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
6 |
Farklı kimlikler, sosyal problemler ve aile ideolojisi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
7 |
Vize |
|
|
|
8 |
Farklı kimlikler ve din olgusu |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
9 |
Farklı kimlikler ve terapi süreci |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
10 |
Farklı kimlikler ve zor çiftler |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
11 |
Farklı kimlikler ve geleneksel aile değerleri |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
12 |
Farklı kimlikler ve psikolojik danışma |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
13 |
Farklı kimlikler ve danışmanlık becerileri ve teorik kavramlar |
|
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
14 |
Farklı kimlikler ve geleneksel cinsiyet rolleri |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
15 |
Farklı kimliklerde toplumsal ve yasal problemler |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
Soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Evilik TerapisiYalom, I. D.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
5 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
4 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
4 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
4 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
4 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
5 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
5 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
5 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
4 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
4 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
5 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
4 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
5 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
5 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
4 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
15 |
45 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|