|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eski Türk Edb. Metin İncelemeleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 492 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HALUK GÖKALP Doç.Dr. HALUK GÖKALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Divan edebiyatında metin şerhi usullerinin bilinmesi
Kaside nazım şeklininbiçim ve içerik özelliklerinin bilinmesi
Metin inceleme yöntemlerinin kaside metinlerine uygulanması
Kaside metinlerinde kullanılan anlatım tekniklerinin bilinmesi
Kaside metinlerini şerh edebilme yeteneğini kazandırma.
Comment transient response
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eski Türk edebiyatında Metin inceleme yöntemlerinin bilinmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Metin inceleme metotlarının öğrenilmesi, kaside nazım şekli üzerinde metin inceleme metotlarının uygulanması. Öğrenci, böylelikle kaside ve diğer nazım şekillerini kolaylıkla şerh edebilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Şekil-Tür ilişkisi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
2 |
Kaside nazım şekliyle yazılan türler
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
3 |
Nesîb/Teşbib bölümünde işlenen konulara göre kasideler
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
4 |
Metin incelemesi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
5 |
Metin incelemesi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
6 |
Metin incelemesi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
7 |
Metin incelemesi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
8 |
Ara sınav
|
|
|
|
9 |
Tek bir konu etrafında yazılan kasideler
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
10 |
Metin incelemesi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
11 |
Metin incelemesi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
12 |
Metin incelemesi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
13 |
Metin incelemesi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
14 |
Metin incelemesi
|
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama
|
|
15 |
Metin incelemesi |
|
Sözlü Anlatım,Yazılı Anlatım ve Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Haluk İpekten, Fuzuli, Akçağ Yay., İstanbul.
3) Ogata K., ‘Modern Control Engineering’, Prentice Hall, 5. Edition, 2010.
2) Ogata K., ‘System Dynamics’, Prentice Hall, 4.Edition, 2004.
3) Ogata K., ‘Modern Control Engineering’, Prentice Hall, 5. Edition, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
5 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
4 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
4 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
4 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
5 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
5 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
4 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
5 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
4 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
5 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
5 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
4 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
4 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
4 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
5 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
5 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
5 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|