|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
YLMD-200 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MESUT ANIL Prof.Dr. ADEM ERSOY Prof.Dr. OKTAY BAYAT Doç.Dr. A.MAHMUT KILIÇ Doç.Dr. ÖZEN KILIÇ Doç.Dr. AHMET DAĞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜSEYİN VAPUR Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI Öğr.Gör. TAYFUN YUSUF YÜNSEL Doç.Dr. SUPHİ URAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yeni bilgilere uygun bilimsel yöntemler kullanarak sistematik bir biçimde ulaşabilme ve değerlendirebilir
Yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgileri geliştirip derinleştirerek bilimsel yöntemler geliştirebilir ve uygulayabilir Yeni fikirlerin eleştirel analizini yaparak karmaşık problemlere özgün çözümler getirebilir Proje planlaması ve zaman yönetimi yapabilir, alternatif yöntemler geliştirebilir. Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyebillr
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MD-500 Kömür Teknolojisi MD-504 Maden İşletmelerinde Nakliyat Yöntemleri MD-508 Mermer ve Diğer Parlatılabilen Malzemeler Teknolojisi MD-502 Hidrometalurjik Sistemler MD-510 İnce Tane Zenginleştirme Yöntemleri MD-514 Kömür Hazırlamanın Endüstriyel Uygulamaları MD-528 İleri Sondaj Tekniği MD-600 Altın Madenciliği MD-518 Tanecik Mekaniği MD-536 Delme ve Patlatma Dizaynı MD-538 Heyelan ve Heyelanların Etkileri MD-540 Bazı Madencilik Problemlerinin Optimizasyonu MD-542 Yeraltı Madenciliği Planlaması MD-564 Nadir Topak ve Kıymetli Metallerin Kazanılması MD-578 Maden Mühendisliğinde Sayısal Karar Verme Teknikleri II MD-580 İnsan Sağlığına Etki Eden Minareller MD-584 Maden İşletmelerinde İşçi Sağlığı ve İşyeri Güvenliği MD-592 Madencilik ve Malzeme MD-594 Endüstriyel Hammadde Fırınları ve Refrakterler MD-596 Endüstriyel Hammadde Madenciliği MD-598 Atık Madenciliği ve Endüstriyel Değerlendirilmesi MD-604 Madencilikte Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) Uygulamaları MD-606 Mühendislikte Kaya Sınıflamaları MD-608 Endüstriyel Hijyen MD-588 Cevher Hazırlamada Veri Analizi ve Modelleme
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek Lisans düzeyinde edindiği uzmanlık bilgileri, özgün fikirlerle destekleyerek ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak, karmaşık mühendislik problemlerini çözme ve Maden mühendisliğiyle ilgili yenilikleri takip etme, inceleme ve uygulama beceriye , yeni veya disiplinler arası teknolojilere uyum sağlayabilecek esnek bilgi temeline sahip olmak. Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusu, danışman hoca desteği ile yürütülür |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Yüksek lisans odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
2 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
3 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
4 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
5 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
6 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
7 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
8 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
9 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
10 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
11 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
12 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
13 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
14 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR TARAMA, SUNUM |
DANIŞMAN HOCA İSTEĞİ İLE HAZIRLANIR |
YÜZ YÜZE |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Konu ile ilgili ders notları, linkler
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
5 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
5 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
5 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
5 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
5 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
5 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
5 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
4 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|