|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Programları ve Öğretime Çok Yönlü Bakış |
|
Dersin Kodu |
: |
EPÖ 758 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA SADIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim programları alanıyla ilgili diğer alanlar arasındaki ilişkileri disiplinler arası bir anlayışla derinlemesine inceler Seçtikleri konuların eğitim programları ve öğretimle ilişkisini değerlendirir Okullarda eğitim programı ve öğretim uygulamalarında yaşanan sorunları inceler Eğitim programı ve öğretim uygulamalarının etkiliğini arttırmaya yönelik öneriler geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı eğitim programı alanı ile diğer alanlar arasındaki ilişkileri disiplinler arası bir yaklaşımla derinlemesine incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste bilişim ve öğretim teknolojisi, öğretmen eğitimi, öğrenme ve öğretim, eğitim yönetimi, demokrasi eğitimi, rehberlik ve psikolojik danışma, felsefe, sosyoloji ve ekonomi gibi konular ele alınmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
2 |
Bilişim ve öğretim teknolojisi |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
3 |
Öğretmen eğitimi
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
4 |
Türkiye’ de öğretmen eğitimi ve sorunlar
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
5 |
Öğrenme ve öğretim
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
6 |
Eğitim yönetimi
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
7 |
Demokrasi eğitimi
Ödev teslimi |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
8 |
Türkiye’ de demokrasi eğitimi ve sorunları |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
9 |
Rehberlik ve psikolojik danışma
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
10 |
Felsefe
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
11 |
Eğitim felsefeleri ve özellikleri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
12 |
Sosyoloji
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
13 |
Ekonomi
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme |
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
14 |
Dönemin değerlendirmesi
|
Konuların gözden geçirilmesi |
Tartışma |
|
15 |
Final Sınavı ve ödev teslimi |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çepni, S.; Ayvacı, H.Ş.; Bacanak, A. 2009. Bilim teknoloji toplum ve sosyal değişim. Süzer Kırtasiye.
Akyüz, Y. 2011. Türk Eğitim Tarihi. Pegem Akademi.
Hartman, D. K. & Zigmund, N. (1990). Studies in instruction and learning. Course notes. Pittsburgh: University of Pitssburgh res.
Ornstein, A. C., Behar – Horenstein, L. S. &, Pajak, E. F. (2003). Contempoarary issues in curriculum (Third edt.). Boston: Pearson Eucation, Inc.
Taner, L. N. (1988). Critical issues in curriculum. Chicago: University of Chicago Pres.
Ekiz, Durmuş, 2006. Öğretmen eğitimi ve öğretimde yaklaşımlar. Nobel Yayın ve Dağıtım
Yalaz Atay, derin, 2003, Öğretmen eğitiminin değişen yüzü. Nobel Yayın ve Dağıtım
Yüksel, Sedat. 2010. Türk Üniversitelerinde eğitim fakülteleri ve öğretmen yetiştirme. Pegem A Yayıncılık.
Açıkgöz, Ün, K. 2003. Aktif Öğrenme. Biliş Yayınları
Şişman, M. 2011. Eğitimde Mükemmelik Arayışı. Pegem Akademi
Aydın, İ. 2010. Alternatif Okullar. Pegem Akademi
Özden, Y. 2010. Eğitimde yeni değerler. Pegem Akademi.
Doğan, İ. 2007. Sosyoloji kavramlar ve sorunlar. Pegem Akademi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
4 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
3 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
5 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
5 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
4 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
5 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
5 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
4 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
5 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
0 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
3 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
5 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
3 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
3 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|