Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hizmetiçi Eğitim |
|
Dersin Kodu |
: |
EPÖ 731 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
HİE alanındaki kavramları öğrenir HİE alanındaki kuramları öğrenir Yaşam boyu eğitimin bir alt uygulaması olarak HİE öğrenir HİE uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur HİE süreçlerini açıklar HİE yöntemlerini açıklar HİE uygulamalarını karşılaştırır HİE alanında ortaya çıkan sorunları değerlendirir HİE’de değerlendirmenin nasıl yapılacağını açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, hizmetiçi eğitim konusunda var olan kuramları, kavramları ve uygulama biçimlerini öğrenciye kavratmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği aşağıda belirtilen konulardan oluşmaktadır;
- Hizmetiçi eğitim (HİE) nedir?
- HİE alanındaki ilgili kavramlar
- HİE alanındaki kuramlar
- HİE’in yer aldığı eğitim türü
- HİE süreçleri
- HİE’de yöntem ve teknikler
- HİE uygulamaları
- HİE alanında karşılaşılan sorunlar
- HİE’in sınırlılıkları ve olanakları
- Yaşam boyu eğitimin genel özellikleri
- HİE’de değerlendirme yöntemleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
- Hizmetiçi eğitim (HİE) nedir? |
İlgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap |
|
2 |
- HİE alanındaki ilgili kavramlar |
İlgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
- HİE alanındaki kuramlar |
İlgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
- HİE alanındaki kuramlar |
İlgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
- HİE’in yer aldığı eğitim türü |
yok |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
- HİE süreçleri |
mevcut uygulama süreçlerini inceleme |
tartışma, soru-cevap, |
|
7 |
- HİE’de yöntem ve teknikler |
İlgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
- HİE uygulamaları |
İlgili araştırmaları inceleme ve okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
9 |
- HİE alanında karşılaşılan sorunlar |
ilgili çalışmaları araştırma |
örnek olay, tartışma |
|
10 |
Proje: Bir kurumda düzenlenen HİE uygulamalarının nasıl gerçekleştiği konusunda gözlem ve görüşme yapma |
gözlem ve görüşme formlarını hazırlama, katılımcıları belirleme |
araştırma,inceleme, analiz, proje sunumu |
|
11 |
- HİE’in sınırlılıkları ve olanakları |
ilgili araştırmaları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
- Yaşam boyu eğitimin genel özellikleri |
ilgili araştırmaları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
- HİE’de değerlendirme yöntemleri |
ilgili araştırmaları ve kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
HİE’de değerlendirme yöntemleri |
ilgili araştırmaları ve kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Final sınavı ve ödev teslimi |
Tüm kaynakları okuma |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
2 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
3 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
4 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
3 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
3 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
2 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
5 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
5 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
3 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
4 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
5 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
4 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
4 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
4 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
4 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|