Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hizmetiçi Eğitim

Dersin Kodu : EPÖ 731

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : HİE alanındaki kavramları öğrenir
HİE alanındaki kuramları öğrenir
Yaşam boyu eğitimin bir alt uygulaması olarak HİE öğrenir
HİE uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
HİE süreçlerini açıklar
HİE yöntemlerini açıklar
HİE uygulamalarını karşılaştırır
HİE alanında ortaya çıkan sorunları değerlendirir
HİE’de değerlendirmenin nasıl yapılacağını açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, hizmetiçi eğitim konusunda var olan kuramları, kavramları ve uygulama biçimlerini öğrenciye kavratmaktır.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği aşağıda belirtilen konulardan oluşmaktadır; - Hizmetiçi eğitim (HİE) nedir? - HİE alanındaki ilgili kavramlar - HİE alanındaki kuramlar - HİE’in yer aldığı eğitim türü - HİE süreçleri - HİE’de yöntem ve teknikler - HİE uygulamaları - HİE alanında karşılaşılan sorunlar - HİE’in sınırlılıkları ve olanakları - Yaşam boyu eğitimin genel özellikleri - HİE’de değerlendirme yöntemleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 - Hizmetiçi eğitim (HİE) nedir? İlgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap
2 - HİE alanındaki ilgili kavramlar İlgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
3 - HİE alanındaki kuramlar İlgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
4 - HİE alanındaki kuramlar İlgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
5 - HİE’in yer aldığı eğitim türü yok anlatım, soru-cevap, tartışma
6 - HİE süreçleri mevcut uygulama süreçlerini inceleme tartışma, soru-cevap,
7 - HİE’de yöntem ve teknikler İlgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
8 - HİE uygulamaları İlgili araştırmaları inceleme ve okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
9 - HİE alanında karşılaşılan sorunlar ilgili çalışmaları araştırma örnek olay, tartışma
10 Proje: Bir kurumda düzenlenen HİE uygulamalarının nasıl gerçekleştiği konusunda gözlem ve görüşme yapma gözlem ve görüşme formlarını hazırlama, katılımcıları belirleme araştırma,inceleme, analiz, proje sunumu
11 - HİE’in sınırlılıkları ve olanakları ilgili araştırmaları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
12 - Yaşam boyu eğitimin genel özellikleri ilgili araştırmaları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
13 - HİE’de değerlendirme yöntemleri ilgili araştırmaları ve kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
14 HİE’de değerlendirme yöntemleri ilgili araştırmaları ve kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Final sınavı ve ödev teslimi Tüm kaynakları okuma Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Taymaz, A.H.(1997). Hizmetiçi eğitim: Kavramlar, ilkeler, yöntemler. Ankara: TAKAV .
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 2
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 3
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 4
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 3
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 3
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 2
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 5
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 5
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 3
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 4
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 3
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 5
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 5
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 5
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 5
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 4
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 4
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 4
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6