Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye`de Halkbilimi Çalışmaları II

Dersin Kodu : SBÖ 738

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Halkbiliminin tarihsel gelişimini kavrar ve bunu sosyal bilimler kapsamında açıklar
Türk Halkbilimi alanındaki değişimi eğitim ve araştırmalar bağlamında yorumlar
İlk dönem Halkbilimi yazılarını kavrar ve bunları tarihsel olarak yorumlar,
Türk Halkbilim kurumlarını sıralar ve bunların sosyal bilimler açısından açıklar
Halkbilim ve Türk Ocakları, Halkevleri, Köy Enstitüleri, Folklor ve Turizm Dernekleri ilişkisini kavrar,
Halkbilim alanını Osmanlının son döneminden başlayarak günümüze değin kurum, okul, akademisyen ve halkbilimciler bağlamında tanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, Türk halkbilim alanında yapılmış olan çalışmalar, kurum ve kişiler üzerinden tarihsel bir değerlendirme yapmaktır.

Dersin İçeriği : Bu ders ile Türk halkbilimini oluşturan, konular hakkında yapılmış çalışmalar, kuramlar, kurumlar, okullar, akademisyenler ve alan uzmanları bağlamında tarihsel olarak ele alınacaktır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cumhuriyet dönemi Halkbilim çalışmaları, DTCF ve Pertev Naili Boratav Yok Düz Anlatım
2 Cumhuriyet dönemi Halkbilim çalışmaları DTCF ve Pertev Naili Boratav İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
3 Türkiye’de bir bilim alanı olarak Halkbilim Bölümleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
4 Türkiye’de bir bilim alanı olarak Halkbilim Bölümleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
5 MİFAD: çalışmaları, değişimi, etkileri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
6 MİFAD: çalışmaları, değişimi, etkileri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
7 Türk Halkbiliminde önemli alan araştırmaları İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
8 Ara sınav İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
9 Türk Halkbiliminde önemli alan araştırmaları İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
10 Türk Halkbilim temel eserleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
11 Türk Halkbilim temel eserleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
12 Türk Halkbilim temel eserleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
13 Türk Halkbilim temel eserleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
14 Türk Halkbilim temel eserleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
15 Türk Halkbilim temel eserleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Grup Tartışması-Seminer-Sunum
16/17 Final İlgili Kaynakların Okunması Rapor


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  BORATAV, Pertev Naili, 100 Soruda Türk Folkloru, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1984.
  BORATAV, Pertev Naili, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul,1988.
  Dünya Halkbilim Çalışmalrı Tarihi, Yayına Hazırlayanlar: Gülin Öğüt eker, M. Öcal Oğuz ve Nebi Özdemir, Milli Folklor yayınları:16Feryal Matbaacılık Anakra 2003
  ÖRNEK, Sedat Veyis, Türk Halk Bilimi, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2000.
  ÖZTÜRKMEN; Arzu, Türkiye’de Folkor ve Milliyetçilik, İletişim Yayınları, 1.Basım İstanbul 1998
  ALANGU, Tahir, Türkiye Folkloru Elkitabı, Adam Yayıncılık, İstanbul, 1983
  BAŞGÖZ, İlhan, Folklor Yazıları, Adam Yayınları, İstanbul, 1986.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 3
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 4
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 4
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 3
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 5
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 3
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 12 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 9 18
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 155
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.2
Dersin AKTS Kredisi: 6