|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kültür, Kimlik ve Etkinlik II |
|
Dersin Kodu |
: |
SBÖ 736 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarihsel olarak insan ve kültürü tanımlar, sosyal bilimler kapsamında çeşitli seviyelerde yorumlar Kültür ve kimliğin insan yaşamındaki konumu sosyal bilimler bağlamında tartışır, Küreselleşmenin kültürel kimlik etkisini yorumlar Kültür, etniklik ve kimlik ilişkisini kurar Kültür kimlik ilişkisini kültürlenme, kültürleme ve kültürleşme bağlamında açıklar Günümüz kimlik ve etniklik sorunsallarını kültürel bağlamda yorumlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı kültür, kimlik ve etniklik kavramlarını antropolojik bakış ile ele alıp, farklı değişkenler bağlamında incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarihi ve Biyo-Kültürel bir varlık olarak insan oluşturduğu kültür kavramsal olarak, kökeni, niteliği, süreci, kitle, popüler ve halk kültürü ayrımları ve gelenek, değerler ve küreselleşme kültürel değişim gibi başlıklar altında ele alınacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kimlik kavramı, tanımı ve kapsamı
|
Yok |
Düz Anlatım |
|
2 |
İnsanlar, Toplumlar ve Kimlik Seçimleri |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
3 |
Kimlik ve Farklılık |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
4 |
Kültür, Kişilik ve Kimlik |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
5 |
Simgeler ve Kimlikler |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
6 |
Kültürel Çeşitlilik, Kimlik ve Kültürel Haklar |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
7 |
Ara Sınav |
seminer |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
8 |
Etniklik |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
9 |
Etnik kimlik |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
10 |
Irk ve Etniklik |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
11 |
Etniklik ve Milliyetçilik |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
12 |
Küreselleşme ve kimlik |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
13 |
Etnik ve Kültürel Kimlik |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
14 |
Kültür, Kimlik ve Etniklik |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
15 |
Kültür, Kimlik ve Etniklik |
İlgili makale ve kitap bölümünü okuması |
Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi |
|
16/17 |
Final |
Araştırma raporu |
rapor |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kimlikler Lütfen Türkiye Cumhuriyeti’nde Arayışı ve Temsili, Der. Gönül Pultar.1.Basım ODTÜ Yayıncılık 2009 Ankara
Sarıbay, A. Yaşar; “kültürel Bir Olgu Olarak Globalleşme”, Küreselleşme, Ufuk Yay, İstanbul 2002.
Takış, Taşkın; “Kimliklerle Buluşma”, Doğu ve Batı ,Yıl:6,sayı 23, Temmuz 2003.
Taylor, Charles; “Tanınma Politikası”,Çokkültürlülük,A.Gutmann,Yapı Kredi Yay., İstanbul 1996.
Tok, Nafiz; Kültür ,Kimlik ve Siyaset, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
4 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
4 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
5 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
3 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
4 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
3 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
3 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
4 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
4 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
4 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
3 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
3 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
4 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
3 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
14 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|