Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kültür, Kimlik ve Etkinlik II

Dersin Kodu : SBÖ 736

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tarihsel olarak insan ve kültürü tanımlar, sosyal bilimler kapsamında çeşitli seviyelerde yorumlar
Kültür ve kimliğin insan yaşamındaki konumu sosyal bilimler bağlamında tartışır,
Küreselleşmenin kültürel kimlik etkisini yorumlar
Kültür, etniklik ve kimlik ilişkisini kurar
Kültür kimlik ilişkisini kültürlenme, kültürleme ve kültürleşme bağlamında açıklar
Günümüz kimlik ve etniklik sorunsallarını kültürel bağlamda yorumlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı kültür, kimlik ve etniklik kavramlarını antropolojik bakış ile ele alıp, farklı değişkenler bağlamında incelemektir.

Dersin İçeriği : Tarihi ve Biyo-Kültürel bir varlık olarak insan oluşturduğu kültür kavramsal olarak, kökeni, niteliği, süreci, kitle, popüler ve halk kültürü ayrımları ve gelenek, değerler ve küreselleşme kültürel değişim gibi başlıklar altında ele alınacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kimlik kavramı, tanımı ve kapsamı Yok Düz Anlatım
2 İnsanlar, Toplumlar ve Kimlik Seçimleri İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
3 Kimlik ve Farklılık İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
4 Kültür, Kişilik ve Kimlik İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
5 Simgeler ve Kimlikler İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
6 Kültürel Çeşitlilik, Kimlik ve Kültürel Haklar İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
7 Ara Sınav seminer Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
8 Etniklik İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
9 Etnik kimlik İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
10 Irk ve Etniklik İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
11 Etniklik ve Milliyetçilik İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
12 Küreselleşme ve kimlik İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
13 Etnik ve Kültürel Kimlik İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
14 Kültür, Kimlik ve Etniklik İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
15 Kültür, Kimlik ve Etniklik İlgili makale ve kitap bölümünü okuması Düz Anlatım- Küçük Grup Tartışması- Seminer- Vaka Analizi
16/17 Final Araştırma raporu rapor


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kimlikler Lütfen Türkiye Cumhuriyeti’nde Arayışı ve Temsili, Der. Gönül Pultar.1.Basım ODTÜ Yayıncılık 2009 Ankara
  Sarıbay, A. Yaşar; “kültürel Bir Olgu Olarak Globalleşme”, Küreselleşme, Ufuk Yay, İstanbul 2002.
  Takış, Taşkın; “Kimliklerle Buluşma”, Doğu ve Batı ,Yıl:6,sayı 23, Temmuz 2003.
 Taylor, Charles; “Tanınma Politikası”,Çokkültürlülük,A.Gutmann,Yapı Kredi Yay., İstanbul 1996.
  Tok, Nafiz; Kültür ,Kimlik ve Siyaset, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 4
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 5
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 3
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 4
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 3
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 14 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6