|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
SBÖ 732 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BÜLENT ÇUKUROVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan itibaren tarihî gelişimini kavrar Cumhuriyetin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk´ün hayatını kavrar. Türkiye Cumhuriyetinin iç ve dış politikalarını değerlendirir II. Dünya Savaşı yıllarında CHP ve Demokrat Partinin kuruluşu ve çalışmalarını değerlendirir Türkiye Cumhuriyeti´nin 21. yüzyıla uzanan süreçte temel sorunları tespit eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kuruluşundan bugünü Türkiye Cumhuriyetinin siyasi tarihinin ayrıntılarıyla birlikte yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere öğretilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye Cumhuriyetinin 1923´ten 21. yüzyıla kadar uzanan süreçteki siyasi tarihi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Osmanlı modernleşme çalışmaları ve Cumhuriyete bırakılan miras |
|
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
2 |
I. Dünya Savaşı´nın sona ermesi ve Millî Mücadele |
TBMM Hükümeti hakkında bilgi edinme |
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
3 |
Anadolu´da millî bir Türk devleti: TBMM hükümeti |
Lozan Barışı hakkında bilgi edinme |
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
4 |
Türk Kurtuluş Savaşı´nın kazanılması ve bağımsızlık: Lozan Barışı |
Atatürk İnkılâpları hakkında yerli basın taramaları |
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
5 |
Cumhuriyetin temel taşı: Atatürk İnkılapları |
1923-1938 arası yaşanan siyasi olayların araştırılması |
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
6 |
Atatürk dönemi Türk Siyasî Tarihi: 1923-1938 |
İkinci Dünya Savaşı sırasında Türkiye ile ilgili yerli basın incelemeleri |
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
7 |
İkinci Dünya Savaşı ve Türkiye |
İkinci Dünya Savaşı ile ilgili incelenen yerli basına ilişkin haberlerin sunumu |
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
İnönü dönemi (1938-1950) |
|
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
10 |
Celal Bayar dönemi (1950-1960) |
1960 darbesi ve sonrasındaki siyasi gelişmeler ile ilgili literatür taramasının yapılması |
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
11 |
27 Mayıs 1960 askerî müdahalesi ve sonrasındaki gelişmeler |
1961-1980 dönemi yerel basınına yansıyan siyasi gelişmelerin araştırılması |
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
12 |
1961-1980 dönemi Türk siyasî tarihi |
|
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
13 |
12 Eylül 1980 askerî müdahalesi, askerî yönetim ve yönetimin sivilleştirilmesi |
1921´den 1982´ye Türkiye Cumhuriyeti anayasaları ile ilgili araştırma yapılması |
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
14 |
1921´den 1982´ye Türkiye Cumhuriyeti anayasaları |
|
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
15 |
Değerlendirme: 1980 askerî müdahalesinden sonra Cumhuriyet hükümetleri |
|
soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Atatürk’ün Söylev Ve Demeçleri, C. I-Iı-Iıı, Tite Yay., Ankara 1981.
Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999.
Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964.
Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990.
Baykal, B. S.;Heyet-İ Temsiliye Kararları, Ankara 1989.
Baykara, T. ; Türk Devrim Tarihi, Ankara 1980.
Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.Iıı, Ankara 1983.
Cebesoy, A. F.; Milli Mücadele Hatıraları, İstanbul 1953.
Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982.
Gökbilgin, T.; Milli Mücadele Başlarken, C.I, Ankara 1959.
Gül, M.; Türk İnkılap Tarihi, Ankara 1995.
Karal, E. Z.; Atatürk’ten Düşünceler, İstanbul 1986.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
9 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
0 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
5 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
0 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
4 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
4 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
3 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
3 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
9 |
7 |
63 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 157 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|