Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye Cumhuriyeti Tarihi

Dersin Kodu : SBÖ 732

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BÜLENT ÇUKUROVA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan itibaren tarihî gelişimini kavrar
Cumhuriyetin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk´ün hayatını kavrar.
Türkiye Cumhuriyetinin iç ve dış politikalarını değerlendirir
II. Dünya Savaşı yıllarında CHP ve Demokrat Partinin kuruluşu ve çalışmalarını değerlendirir
Türkiye Cumhuriyeti´nin 21. yüzyıla uzanan süreçte temel sorunları tespit eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kuruluşundan bugünü Türkiye Cumhuriyetinin siyasi tarihinin ayrıntılarıyla birlikte yüksek lisans seviyesindeki öğrencilere öğretilmesi.

Dersin İçeriği : Türkiye Cumhuriyetinin 1923´ten 21. yüzyıla kadar uzanan süreçteki siyasi tarihi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Osmanlı modernleşme çalışmaları ve Cumhuriyete bırakılan miras soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
2 I. Dünya Savaşı´nın sona ermesi ve Millî Mücadele TBMM Hükümeti hakkında bilgi edinme soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
3 Anadolu´da millî bir Türk devleti: TBMM hükümeti Lozan Barışı hakkında bilgi edinme soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
4 Türk Kurtuluş Savaşı´nın kazanılması ve bağımsızlık: Lozan Barışı Atatürk İnkılâpları hakkında yerli basın taramaları soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
5 Cumhuriyetin temel taşı: Atatürk İnkılapları 1923-1938 arası yaşanan siyasi olayların araştırılması soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
6 Atatürk dönemi Türk Siyasî Tarihi: 1923-1938 İkinci Dünya Savaşı sırasında Türkiye ile ilgili yerli basın incelemeleri soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
7 İkinci Dünya Savaşı ve Türkiye İkinci Dünya Savaşı ile ilgili incelenen yerli basına ilişkin haberlerin sunumu soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
8 Ara Sınav
9 İnönü dönemi (1938-1950) soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
10 Celal Bayar dönemi (1950-1960) 1960 darbesi ve sonrasındaki siyasi gelişmeler ile ilgili literatür taramasının yapılması soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
11 27 Mayıs 1960 askerî müdahalesi ve sonrasındaki gelişmeler 1961-1980 dönemi yerel basınına yansıyan siyasi gelişmelerin araştırılması soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
12 1961-1980 dönemi Türk siyasî tarihi soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
13 12 Eylül 1980 askerî müdahalesi, askerî yönetim ve yönetimin sivilleştirilmesi 1921´den 1982´ye Türkiye Cumhuriyeti anayasaları ile ilgili araştırma yapılması soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
14 1921´den 1982´ye Türkiye Cumhuriyeti anayasaları soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
15 Değerlendirme: 1980 askerî müdahalesinden sonra Cumhuriyet hükümetleri soru-cevap, düz anlatım ve Tartışma
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Atatürk’ün Söylev Ve Demeçleri, C. I-Iı-Iıı, Tite Yay., Ankara 1981.
 Atatürk, M. K., Nutuk (1919-1927) Bugünkü Dille, (yay. haz.) Z. Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay., Ankara, 1999.
  Armaoğlu, F.; Siyasi Tarih 1789-1960, Ankara 1964.
 Aybars, E.; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, Ankara 1990.
 Baykal, B. S.;Heyet-İ Temsiliye Kararları, Ankara 1989.
 Baykara, T. ; Türk Devrim Tarihi, Ankara 1980.
 Bayur, Y. H.; Türk İnkılabı Tarihi, C.Iıı, Ankara 1983.
 Cebesoy, A. F.; Milli Mücadele Hatıraları, İstanbul 1953.
 Eroğlu, H.; Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 1982.
  Gökbilgin, T.; Milli Mücadele Başlarken, C.I, Ankara 1959.
 Gül, M.; Türk İnkılap Tarihi, Ankara 1995.
 Karal, E. Z.; Atatürk’ten Düşünceler, İstanbul 1986.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0
    Ödev/Proje/Diğer 9 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 0
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 0
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 4
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 3
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 9 7 63
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 157
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.28
Dersin AKTS Kredisi: 6