Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Moleküler Biyoloji ve Genetik

Dersin Kodu : FBÖ 741

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : hücre yapısının açıklanması biyomoleküllerin yapı ve fonksiyonlarının açıklanması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hücre ve hücrenin moleküler yapısının açıklanması

Dersin İçeriği : hücre ve hücrenin kısımları kalıtımın temel kuralları hücre bölünmesi DNA; RNA, Protein sentezi, hücre bölünmesi DNA; RNA, Protein sentezi, prokaryotik canlılar ve moleküler biyoloji moleküler biyoloji ve biyoteknoloji uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 hücre ve hücrenin kısımları kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
2 çekirdek ve kalıtım kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
3 kalıtımın temel kuralları kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
4 kalıtsal materyaller kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
5 hücre bölünmesi DNA; RNA, Protein sentezi, kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
6 hücre bölünmesi DNA; RNA, Protein sentezi, kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
7 hücre bölünmesi DNA; RNA, Protein sentezi, kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
8 sınav
9 genetik madde transfer yöntemleri kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
10 prokaryotik canlılar ve moleküler biyoloji kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
11 eukaryotik canlılar ve moleküler biyoloji kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
12 eukaryotik canlılar ve moleküler biyoloji kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
13 moleküler biyoloji ve biyoteknoloji uygulamaları kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
14 moleküler biyoloji ve biyoteknoloji uygulamaları kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
15 moleküler biyoloji ve biyoteknoloji uygulamaları kaynak kitap Düz anlatım, tartışama soru ve cevap
16/17 sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  MOLEKÜLER BİYOLOJİ - Önemli Notlar Yazarı: A. G. MCLENNAN - BATES – WHITE, Çeviren: MUHSİN KONUK, NOBEL YAYIN DAĞITIM, ANKARA 2004
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 2
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 4
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 1
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 4
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 2
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 1
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 3
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 4
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 1
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 1
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 4 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 15 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6