|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Biyoloji I |
|
Dersin Kodu |
: |
FBÖ 713 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genetik kavramları, biyokimya kavramlarının incelenmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Genel biyolojinin, Genetik, botanik ve biyokimyanın yaşantımıza etkisinin öğrenilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Genel Biyoloji tekrarı, Genetik, Botanik ve Biyokimya da eksik görülen konular tamamlanacak |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D-101 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genetiğin tarihçesi |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
2 |
Kalıtımın kromozomal esası |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
3 |
Genler ve Alleller |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
4 |
Çekinik genlerin saptanması |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
5 |
Genler arası ilişkiler |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
6 |
Çok genli kalıtım |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
7 |
Biyokimyanın tanımı ve tarihçesi |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
|
|
9 |
Amino asitler, Proteinler |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
10 |
Karbonhidratlar |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
11 |
Lipitler |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
12 |
Nükleik asitler |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
13 |
Enzimler |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
14 |
Metabolizmaya Genel Bakış |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
15 |
Enerji Alışverişi |
İlgili konunun okunması |
Düz Anlatım, Animasyon |
|
16 |
Fanil Sınavı |
Sınava hazırlık |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Genetik, Kavramlar. William S. Klug- Micheal R. Cummins Palme Yayınevi
Bİyokimya, Figen Gürdöl, Evin Ademoğlu Nobel Yayınları 2010
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
3 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
3 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
1 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
2 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
2 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
1 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
4 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
1 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
4 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
2 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
3 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
1 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|