Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fen Bilgisi Derslerinde Kimya Öğretimi |
|
Dersin Kodu |
: |
FBÖ 703 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER ÖZCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel kimya öğretimi kavramlarını analiz eder. Kimya eğitiminde ölçme ve değerlendirme tekniklerini açıklar. Kimya eğitiminde temel kavram hatalarını tanımlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kimya öğretimi temel kavramlarının verilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel kimya kavramları, öğrenme öğretme yaklaşımları, laboratuar uygulama ve yöntemleri, ölçme ve değerlendirme, temel kavram hataları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
|
|
|
2 |
Kimya Programı |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
3 |
Temel Kimya Kavramları |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
4 |
Kimya Eğitiminde Kavram Öğretimi |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
5 |
Kimya Eğitiminde Bilimsel Süreç Becerileri |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
6 |
Kimya Sınıflarında Öğrenme/Öğretme Yaklaşımları |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
7 |
Kimya Eğitiminde Yapılandırmacılık |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
8 |
Vize |
- |
- |
|
9 |
Kimya Eğitiminde Laboratuar Uygulama ve Yöntemleri |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
10 |
Kimya Öğretiminde Bireysel Farklılıklar |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
11 |
Kimya Eğitiminde Öğrenme ve Öğretim Materyalleri |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
12 |
Kimya Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
13 |
Kimya Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
14 |
Kimya Eğitiminde Temel Kavram Hataları |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
15 |
Kimya Eğitiminde Temel Kavram Hataları |
İlgili Kısımların Okunması |
Düz anlatım, SoruCevap, Tartışma |
|
16/17 |
Final |
- |
- |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
0 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
0 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
3 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
3 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
3 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
3 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
3 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
3 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
3 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|