Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çim Bitkileri Yet. Tek.

Dersin Kodu : TBP353

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. VEYİS TANSI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler ders sonunda, çim bitkisi türlerin tanıyacak
Çim alanların kurulması ve bakımı konularını öğreceklerdir
Çim alanlarda kalite değerlendirmesi yapabileceklerdir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders öğrencilere çim bitkilerinin tesisinde ve yeşil alanların bakımı ve kullanımı konusunda gerekli bilgi ve deneyimi sağlayacaktır

Dersin İçeriği : Yeşil alanlarda kullanılan bitki türlerinin özellikleri, adaptasyonu, tarımı ve yeşil alan tesisinde kullanımı tartışılacaktır. Yeşil alanların bakımı ve amanejmanı hakkında biligiler verilecektir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı ders içeriğinin tartışılması Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
2 Çim bitkileri kültürünün önemi Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
3 Çim bitkileri ekim alanın hazırlanması Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
4 Çim bitkileri, tür seçimi serin ve sıcak mevsim türleri, kullanım amacına göre tür seçimi Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
5 Çim alanı tesis şekilleri ve yöntemleri ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
6 Çim bakımı; gübreleme Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
7 Çim bakımı; biçim Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
8 Çim alanları yenileme Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
9 Çim alanları sulama Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
10 Ara sınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
11 Çim alanları bakım yabancı ot Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
12 Çim bitkileri kalite değerlendirme yöntemleri Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
13 Çim bitkisi türleri tanıtım Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
14 Çim bitkileri karışım hazırlama hesapları ve teknikleri Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
15 Tarla çalışması Ön okuma Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  AÇIKGÖZ, E.,1994.Çim Alanlar. Yapım ve Bakım Tekniği. Çevre Peyzaj Mimarlığı Yayınları. Bursa.1993. s.203
 AVCIOĞLU, R.Çim Tekniği; 1997.Yeşil Alanların Ekimi Dikimi ve Bakımı. Ege Üniversitesi Basım Evi.s.271
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 3
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 3
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 3
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 1
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 0
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 5
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 2
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 2
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 1
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 3
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
14 Meslek etiğine saygılı olma. 2
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 2
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 3
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 102
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.08
Dersin AKTS Kredisi: 4