Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Değer Biçme Ve Bilirkişilik |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP212 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAHİT GÜNGÖR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarımsal mal ve haklara değer biçebilir Tarımsal değer biçme kapsamında bilirkişi raporları hazırlayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin tarımsal mal ve haklara değer biçme yöntemlerini öğrenmesi, uygulayabilmesi ve bilirkişilik raporlarını hazırlayabilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarım işletmelerine, tarım arazilerine ve bunlara bağlı haklar ve diğer tarımsal mallara değer biçmede kullanılan yöntemlerin uygulamalı örneklerle öğretilmesi, tarımsal mal ve haklara değer biçme kapsamındaki bilirkişilik konularının özetlenerek, bilirkişik raporlarının hazırlanması konusunda öğrencilere bilgi vermek ve uygulama yaptırmak |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarımsal değer biçmenin konusu ve kapsamı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
2 |
Değer biçmeye konu olan mallar ve hakla |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
3 |
Fiyat endekslerinin kullanılması, faiz ve ortalama formüllerinin kullanılması. Paranın zaman değeri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
4 |
Değer biçme yöntemleri |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
5 |
Değer biçme yöntemleri (devam) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
6 |
Tek yıllık ürünlerle kaplı tarım arazilerine değer biçilmesi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
7 |
Meyve bahçelerine değer biçilmesi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
8 |
Meyve bahçelerine değer biçilmesi (devam) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
9 |
Ara sınav |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Yazılı Sınav |
|
10 |
Meyve bahçelerinin ekonomik ömürlerinin tespit edilmesi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
11 |
Tarım işletmelerinin geneline değer biçilmesi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
12 |
Tarım işletmelerinin geneline değer biçilmesi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
13 |
Bilirkişinin tanımı, önemi, sorumluluğu ve mevzuatı |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
14 |
Ziraat Mühendislerinin karşılaştıkları bilirkişilik konuları. Bilirkişilik raporlarının hazırlanması |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
15 |
Bilirkişilik raporlarının hazırlanması |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
0 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
0 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
0 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
0 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
0 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
0 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
0 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
0 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
0 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
2 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
3 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|