Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Islahına Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kendine ve yabancı döllenen bitkilerin ıslahını kavrar
Bitki ıslahının uygulama alanlarını öğrenir
Tarla bitkilerinde melezleme tekniklerini bilir
Bitki ıslahı ve genetiğinin prensiplerini kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitki ıslahı ilgili temel kavramları öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders; bitki ıslahı kavramına girişi, kendine ve yabancı döllenen bitkilerde uygulanan ıslah metotlarını, heterosis ıslahını, mutasyon ıslahını, poliploidi ıslahını, tek tohum soy yöntemini, bitki ıslahında biyoteknolojik yöntemlerin kullanımını ve bitki ıslahçı hakları konularını içermektedir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki Islahı kavramına giriş |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
2 |
Bitki Islahının klasik metodları
kendine döllenen türlerde bitki ıslahı toptan seçme
|
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
3 |
Bitki Islahının klasik metodları kendine döllenen türlerde bitki ıslahı melezleme ıslahı
|
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
4 |
Bitki ıslahının klasik metodları kendine döllenen türlerde bitki ıslahı geri melezleme ve türlerarası melez |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
5 |
Bitki Islahının klasik metodları /
yabancı döllenen türlerde bitki ıslahı – toptan seçme / tekrarlamalı seleksiyon
|
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
6 |
Heterosis ıslahı |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
7 |
Sentetik çeşit ıslahı |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
8 |
Mutasyon ıslahı ve bu konu hakkında ödev verilecektir |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
9 |
Bitki Islahında poliploidi |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
10 |
Ara sınav |
Sınav için hazırlık yapılması |
Yazılı sınav |
|
11 |
Tek tohum soy yöntemleri |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
12 |
Bitki ıslahında biyoteknoloji doku kültü |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
13 |
Bitki Islahında biyoteknoloji moleküler teknikler |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
14 |
Hastalık ve zararlılara dayanıklılık ıslahı |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
15 |
Bitki ıslahçı hakları |
Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması |
Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınav için hazırlık yapılması |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
4 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
4 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
4 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
0 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
4 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
4 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
5 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
4 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
4 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
0 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
0 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
1 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
0 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
4 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|