Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitki Islahına Giriş

Dersin Kodu : TBP210

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR
Prof.Dr. HAKAN ÖZKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kendine ve yabancı döllenen bitkilerin ıslahını kavrar
Bitki ıslahının uygulama alanlarını öğrenir
Tarla bitkilerinde melezleme tekniklerini bilir
Bitki ıslahı ve genetiğinin prensiplerini kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bitki ıslahı ilgili temel kavramları öğretmek

Dersin İçeriği : Bu ders; bitki ıslahı kavramına girişi, kendine ve yabancı döllenen bitkilerde uygulanan ıslah metotlarını, heterosis ıslahını, mutasyon ıslahını, poliploidi ıslahını, tek tohum soy yöntemini, bitki ıslahında biyoteknolojik yöntemlerin kullanımını ve bitki ıslahçı hakları konularını içermektedir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitki Islahı kavramına giriş Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
2 Bitki Islahının klasik metodları kendine döllenen türlerde bitki ıslahı toptan seçme Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
3 Bitki Islahının klasik metodları kendine döllenen türlerde bitki ıslahı melezleme ıslahı Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
4 Bitki ıslahının klasik metodları kendine döllenen türlerde bitki ıslahı geri melezleme ve türlerarası melez Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
5 Bitki Islahının klasik metodları / yabancı döllenen türlerde bitki ıslahı – toptan seçme / tekrarlamalı seleksiyon Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
6 Heterosis ıslahı Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
7 Sentetik çeşit ıslahı Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
8 Mutasyon ıslahı ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
9 Bitki Islahında poliploidi Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
10 Ara sınav Sınav için hazırlık yapılması Yazılı sınav
11 Tek tohum soy yöntemleri Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
12 Bitki ıslahında biyoteknoloji doku kültü Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
13 Bitki Islahında biyoteknoloji moleküler teknikler Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
14 Hastalık ve zararlılara dayanıklılık ıslahı Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
15 Bitki ıslahçı hakları Ders kitabından ders konusunun okunması ve konu ile ilgili makale okunması Power point sunusu eşliğinde dersin anlatılması ve tartışma
16/17 Final sınavı Sınav için hazırlık yapılması Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  GENÇ, İ., YAĞBASANLAR, T. 2012. Bitki Islahı, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:59, Kitap Yayın No:A-13, Adana
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 4
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 4
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 4
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 0
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 4
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 5
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 4
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 4
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 0
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 0
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 0
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
14 Meslek etiğine saygılı olma. 1
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 0
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 4
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4