Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Physics I

Dersin Kodu : IG 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. RAMAZAN ESEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : ÖÇ - 1 : Klasik fiziğin temel prensiplerini anlayabilecek
ÖÇ - 2 : Bu prensipleri fiziksel olaylara ve mühendislik alanına uygulayabilecek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders fiziğin temel yasalarını öğretmek ve fiziğin uygulamalı alanlara ve mühendisliğe uygulama becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği : Ölçme ve Birim sistemleri. Vektörler. Kinematik:Tek boyutlu ve iki boyutlu hareket. Dinamik: Newton’un Hareket Yasaları. Newton yasalarının uygulamaları. Kütle Çekimi. İş ve enerji. Enerjinin Korunumu. Lineer momentum. Açısal momentum ve dönme. Statik Denge.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ölçme ve Birim sistemleri literatür tarama Sınıfta ders
2 Vektörler ve vektör işlemleri iteratür tarama Sınıfta ders
3 Tek boyutta hareket: Hız ve ivme kavramları iteratür tarama Sınıfta ders
4 İki Boyutta hareket iteratür tarama Sınıfta ders
5 Dinamik: Newton’un hareket yasaları iteratür tarama Sınıfta ders
6 Newton yasalarının uygulamaları ve dairesel hareket iteratür tarama Sınıfta ders
7 Problem Çözümü problem çözümü tartışma
8 Ara sınav problem çözümü yazılı sınav
9 Kütle Çekimi ve Kepler yasaları iteratür tarama Sınıfta ders
10 İş ve Enerji iteratür tarama Sınıfta ders
11 Enerjinin korunumu, problem çözümü iteratür tarama Sınıfta ders
12 Lineer momentum ve korunumu, problem çözümü iteratür tarama Sınıfta ders
13 Dönme hareketi ve Açısal Momentum iteratür tarama Sınıfta ders
14 Statik denge iteratür tarama Sınıfta ders
15 Problem Çözümü problem çözümü tartışma
16/17 Final Sınavı problem çözümü yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fundamentals of Physics halliday & resnick Wiley
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sahip olduğu bilgileri alanında kullanabilme becerisi kazanır 3
2 Proses tabanlı bir sistemi ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak geliştirir 0
3 1. Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgi sahibi olur 4
4 Gıda mühendisliği ve teknolojisi ile ilgili alanlardaki uygulamalarda problemleri saptar, tanımlar ve çözer 1
5 Araştırma, karmaşık sistemleri bilimsel yöntemlerle çözümleyebilir 3
6 Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemleri kullanır ve sonuçları yorumlar 0
7 Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamalarında modern teknik araçları seçer ve kullanır 3
8 Laboratuvar kullanır, gıda analizlerini yapar, sonuçları değerlendirir, yorumlar ve rapor eder 5
9 Bağımsız karar verir, kendine güvenir, yaratıcılık becerisi kazanır ve sorumluluk alabilir 4
10 Ekip çalışmasına uyum sağlar 3
11 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir 5
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir 3
13 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir ve iletişim teknolojilerini kullanır 3
14 Gıda konusunda literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilir 3
15 Meslek etiğine saygılı olur 3
16 Bir gıda prosesini planlama, uygulama ve geliştirme yetkinliğine sahiptir 1
17 Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olur 0
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 70
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.8
Dersin AKTS Kredisi: 3