|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Introduction to Remote Sensing II |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-704 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. H.MUSTAFA KANDIRMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel Sayısal Görüntü işleme modellerini bilir Bazı küçük projeleri uygular Çevresel Uygulamalr Yapar Arazi kullanımı analizi yapar Doğal afetlerde uzaktan algılama kullanımı hakkında bilgi sahibidir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel Sayısal Görüntü işleme modellerini öğrenerek çevresel uygulamalar yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Görüntü ve Görüntünün yapısı, Görüntü işlemede küçük uygulamalar, Çevremizi izleyen uydular ve kullanım alanları, uzaktan algılamanın arazi kullanımı |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
2 |
Görüntü nedir ve Görüntünün yapısı ,Görüntü işlemeye kısa bir göz atış |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
3 |
Görüntü restrasyonu ve zenginleştirmesii, bilgi çıkarma, |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Görüntü işlemede küçük uygulamalar |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
6 |
Çevremizi izleyen uydular ve kullanım alanları |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
7 |
Çok bantlı uygulamalar ve yararları ,Çevresel uygulamalar, |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Uzaktan algılamayla arazi Kullanımı |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
9 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
10 |
Proje Uygulamaları |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Proje Uygulamaları |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
12 |
Proje Uygulamaları |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Proje Uygulamaları |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Proje Uygulamaları |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Proje Uygulamaları |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
Proje Uygulamaları |
İlgili konu çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Introduction to the Physics and Techniques of Remote Sensing, Second Edition by Charles Elachi and Jakob van Zyl (Wiley, 2006)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
3 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
3 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
3 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
3 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
3 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
3 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
3 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|