Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Solar Radiation Data From Satellite Images II |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-702 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. H.MUSTAFA KANDIRMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Güneş enerjisini uydu verileri kullanan fiziksel modellerle elde eder Güneş enerjisini uydu verileri kullanan istatistiksel modellerle elde eder Güneşlenme süresini uydu verileri kullanarak elde eder Uydu verilerinden Güneş enerjisi haritaları oluşturur Uydu veilerinden güneşlenme süresi haritaları oluşturur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Güneş enerjisini uydu verileri kullanan fiziksel ve istatistiksel modellerle elde etmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İstatistiksel Modeller, Fiziksel Modeller, Global güneş enerjisi ve güneşlenme süresinin haritalanması,Uygulamalar |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakultesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş, Meteorolojik Uydular, Uydu verileri, Güneş enerjisi, istatistiksel ve fiziksel modellerle ile ilgili kısa hatırtlatmalar |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Güneş Enerjisinin fizksel modellerle elde edilmesi |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Farklı fiziksel modellerin Bilgisayar Uygulamaları 1 |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Farklı fiziksel modellerin Bilgisayar Uygulamaları 2 |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Farklı fiziksel modellerin Bilgisayar Uygulamaları 3 |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Fiziksel modellerle elde edilen Güneş Enerjisi değerlerinden Güneş enerjisi haritaları oluşturulması |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Modellerlen elde edilen güneş enerjisi değerlerinin gerçek değerlerle kıyaslanması |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
1. Ara Sınav |
tekrar |
sınav |
|
9 |
Güneş Enerjisinin istatistiksel modellerle elde edilmesi |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Güneşlenme süresinin istatistiksel modellerle elde edilmesi |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Farklı statistical modellerin Bilgisayar Uygulamaları 1 |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Farklı statistical modellerin Bilgisayar Uygulamaları 2 |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
İstatistiksel modellerle elde edilen Güneş Enerjisi değerlerinden Güneş enerjisi haritaları oluşturulması |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
İstatistiksel Modellerlen elde edilen güneş enerjisi değerlerinin gerçek değerlerle kıyaslanması |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Güneş enerjisi ve güneşlenme süresinin tahmini ile ilgli gelecekte yapılacak farklı çalışmalar ile ilgili değerlendirmeler |
ilgili konunun araştırılması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
tekrar |
sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
4 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
3 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
4 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
2 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
4 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
5 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
5 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|