|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Technology Management and Transfer |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-548 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. OYA HACİRE YÜREĞİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Teknoloji yönetiminin önemini anlama Teknoloji yönetiminin telem başarı faktörlerini ve altyapısını öğrenme Teknoloji yönetimi için araştırmai tahmin yapma becerilerini geliştirme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı işletmede teknoloji kullanılmasının yönetilmesi hakkında bilgi vermektir. Teknoloji transferi, üniversiteleri devlet teşvikleri, teknokentler vb kavramlar dersde ele alınarak yöneticiler için teknoloji yönetiminin altyapısı oluşturlacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Derse giriş ve temel kavramlar, Teknoloj tarihi ve işletmleredeki rolü, Teknoloji yönetiminin kritik başarı faktörleri, teknoloji yönetimi, Teknoloji Yaşam Döngüsü, İnovasyon süreci, rekabetçilik, iş stratejisi ile teknoloji stratejisinin uyumu, Teknoloji öngörme ve planlama, Teknolojiyi elde etme ve tüketme, Teknoloji transferi, İmalat ve Hizmet sektöründe teknoloji, Teknoloji yönetimi için işyerinin yeniden tasarlanması |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse giriş ve temel kavramlar, Teknoloj tarihi ve işletmleredeki rolü, Teknoloji yönetiminin kritik başarı faktörleri, teknoloji yönetimi, Teknoloji Yaşam Döngüsü, İnovasyon süreci, rekabetçilik, iş stratejisi ile teknoloji stratejisinin uyumu, Teknoloji öngörme ve planlama, Teknolojiyi elde etme ve tüketme, Teknoloji transferi, İmalat ve Hizmet sektöründe teknoloji, Teknoloji yönetimi için işyerinin yeniden tasarlanması |
ders notlarını okuma
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
|
|
2 |
Teknoloj tarihi ve işletmleredeki rolü, |
ders notlarını okuma
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
|
|
3 |
Teknoloji yönetiminin kritik başarı faktörleri, |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
4 |
teknoloji yönetimi |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
5 |
Teknoloji yaşam döngüsü |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
6 |
İnovasyon süreci, |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
7 |
rekabetçilik, iş stratejisi ile teknoloji stratejisinin uyumu, |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
8 |
Teknoloji öngörü ve planlama |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
9 |
Arasınav |
Sınava kadar olan bölümlerin okunması ve tekrar edilmesi |
Arasınav |
|
10 |
Teknolojiyi elde etme ve tüketme, teknoloji transferi |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
11 |
İmalat ve Hizmet sektöründe teknoloji, |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
12 |
Teknoloji yönetimi için işyerinin yeniden tasarlanması |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
13 |
Teknokentler |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
14 |
Teknoloji kabul modelleri ve değişim yönetimi |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
15 |
Proje teslimi ve sunumu |
Proje hazırlık |
Proje sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava kadar olan bölümlerin okunması ve tekrar edilmesi |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
management Of Technology,Khalil, McGraw-Hill Education (India) Pvt Limited, 2009 - 483 sayfa
Dergi makaleleri
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
3 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
4 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
1 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
3 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
3 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
2 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
2 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
3 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
5 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
2 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
3 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
4 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|