Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Technology Management and Transfer

Dersin Kodu : EM-548

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. OYA HACİRE YÜREĞİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Teknoloji yönetiminin önemini anlama
Teknoloji yönetiminin telem başarı faktörlerini ve altyapısını öğrenme
Teknoloji yönetimi için araştırmai tahmin yapma becerilerini geliştirme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı işletmede teknoloji kullanılmasının yönetilmesi hakkında bilgi vermektir. Teknoloji transferi, üniversiteleri devlet teşvikleri, teknokentler vb kavramlar dersde ele alınarak yöneticiler için teknoloji yönetiminin altyapısı oluşturlacaktır.

Dersin İçeriği : Derse giriş ve temel kavramlar, Teknoloj tarihi ve işletmleredeki rolü, Teknoloji yönetiminin kritik başarı faktörleri, teknoloji yönetimi, Teknoloji Yaşam Döngüsü, İnovasyon süreci, rekabetçilik, iş stratejisi ile teknoloji stratejisinin uyumu, Teknoloji öngörme ve planlama, Teknolojiyi elde etme ve tüketme, Teknoloji transferi, İmalat ve Hizmet sektöründe teknoloji, Teknoloji yönetimi için işyerinin yeniden tasarlanması

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse giriş ve temel kavramlar, Teknoloj tarihi ve işletmleredeki rolü, Teknoloji yönetiminin kritik başarı faktörleri, teknoloji yönetimi, Teknoloji Yaşam Döngüsü, İnovasyon süreci, rekabetçilik, iş stratejisi ile teknoloji stratejisinin uyumu, Teknoloji öngörme ve planlama, Teknolojiyi elde etme ve tüketme, Teknoloji transferi, İmalat ve Hizmet sektöründe teknoloji, Teknoloji yönetimi için işyerinin yeniden tasarlanması ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
2 Teknoloj tarihi ve işletmleredeki rolü, ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
3 Teknoloji yönetiminin kritik başarı faktörleri, ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
4 teknoloji yönetimi ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
5 Teknoloji yaşam döngüsü ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
6 İnovasyon süreci, ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
7 rekabetçilik, iş stratejisi ile teknoloji stratejisinin uyumu, ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
8 Teknoloji öngörü ve planlama ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
9 Arasınav Sınava kadar olan bölümlerin okunması ve tekrar edilmesi Arasınav
10 Teknolojiyi elde etme ve tüketme, teknoloji transferi ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
11 İmalat ve Hizmet sektöründe teknoloji, ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
12 Teknoloji yönetimi için işyerinin yeniden tasarlanması ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
13 Teknokentler ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
14 Teknoloji kabul modelleri ve değişim yönetimi ders notlarını okuma Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
15 Proje teslimi ve sunumu Proje hazırlık Proje sunumu
16/17 Final sınavı Sınava kadar olan bölümlerin okunması ve tekrar edilmesi Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  management Of Technology,Khalil, McGraw-Hill Education (India) Pvt Limited, 2009 - 483 sayfa
 Dergi makaleleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 4 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular 3
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. 4
3 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 1
4 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 3
5 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 3
6 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 2
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 2
8 Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. 3
9 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. 5
10 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 2
11 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 4
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 3
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 2
14 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 4
15 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6