|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Performans Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-547 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEYFETTİN NOYAN OĞULATA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Değişen iş çevresinde, kurumsal ve bireysel performans kavramlarının önemini, teorik ve pratik süreçlerini kavrayacak, işletmeye ilişkin uygulamaları öğrenecektir. İşletme performansına etki eden faktörleri sınıflandıracak, kurumsal karneye ilişkin öğeleri analiz edecek ve bunları bir sistem mantığı içinde yorumlayacaktır. Bireysel performasın değerlendirilmesinde kullanılan yetkinlikleri sınıflandıracak, analiz edecek ve insan kaynakları amacı doğrultusunda uygulayabilecektir. İşletme sisteminde, kurumsal ve bireysel performans sistemleri arasındaki bağlantıyı açıklayabilecek, modelleme yapma ve yorumlama becerilerini geliştirecektir. Rekabetçi iş yaşamı içinde yer alan farklı şirketleri, performans faktörleri ve performans düzeylerine göre mukayese edebilecek ve aralarında kıyaslama yaparak sonuçları yorumlayacaktır. Proje sunumları ve sınıf içi örnek olay tartışmaları yoluyla, etkili iletişim ve sunum becerileri yanında yorumlama ve sonuç çıkarma becerileri kazanacaktır. Sınıf içi tartışmalar ve proje sunumları yoluyla, ekibin bir üyesi ve lideri olarak, ekip çalışmasını organize etme, liderlik ve problem çözme becerilerini geliştirecektir. Proje hazırlama, sunum yapma ve gerektiğinde işletme ziyaretlerini organize ederek, sorumluluk alma, akılcı düşünme, iletişim ve etik davranış becerilerini geliştirecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek performansa ulaşmanın yollarını ve "toplam performans sisteminin" en etkin biçimde nasıl yönetileceğini öğretmek,
İşletme performansının nasıl ölçülebildiğini açıklamak,
Çalışan performansının yükseltilmesi için "performans değerlendirme sistemlerinin" nasıl uygulandığını tartışmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders; -organizasyonel performans ölçüm araçları, -organizasyonel performans ve ölçüm sistemleri, -veri yönetimi ve analizi, -sonuçları uygulama:kararlar, gelişme ve büyüme, -ve ve organizasyonel gelişim için sürekli ölçme ve izleme konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek performanslı organizasyonun tasarımı, yüksek performanslı takım ve birey kavramları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
2 |
Performans yönetim sisteminin amaçları ve yararları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
3 |
Kurumsal Performans Göstergeleri, Performans Karnesi ve Uygulamalar |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
4 |
Çalışanların motivasyonu, hedef belirleme ve uyum |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
5 |
Bireysel Performansın Yönetimi: Performansın planlanması, performans standartlarının saptanması ve stratejik hedefler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
6 |
Performans modelleri ve performansın ölçütleri - Performans sorunlarının tanımlanması ve giderilmesi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
7 |
İşin ve bireyin performansının analizi - İş Analizleri - İş Değerlendirme - Performans Değerlendirme |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
8 |
arasınav |
|
|
|
9 |
Performans değerlendirmede kullanılan temel veriler ve Yetkinlikler |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
10 |
Yetkinliklerin tanımlanması ve kullanılması - Temel ve kişisel yetkinlikler - Liderlik yetkinlikleri - Yetkinlik modelleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
11 |
Bireysel Performansın etkin biçimde değerlendirilmesi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
12 |
Performans değerlendirmede diğer yöntemler ve uygulamalar - Sıralama - İkili karşılaştırma - Puanlama |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
13 |
- Kritik olaylar yöntemi - İş standartları tekniği - Dengelenmiş gösterge tekniği |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
14 |
Yetkinliklere dayalı katılımcı performans değerlendirme: 360 derece değerlendirme yöntemi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
COŞKUN Ali, Stratejik Performans Yönetimi ve Performans Karnesi, İst., Literatür yay., 2007
SABUNCUOĞLU, Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Bursa, Alfa Aktüel yay., 2005.
BECKER, B., HUSELID, M., ULRICH, D., The HR Scorecard, Linking People, Strategy and Performance, HBS publ., 2001. - KAPLAN, R., NORTON, P., Balanced Scorecard, İst., Sistem yay., 1999.
Değişen iş çevresinde, kurumsal ve bireysel performans kavramlarının önemini, teorik ve pratik süreçlerini kavrayacak, işletmeye ilişkin uygulamaları öğrenecektir.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
5 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
4 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
5 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
4 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
5 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
5 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
5 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
4 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
2 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
4 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
25 |
75 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 157 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|