Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Performans Yönetimi

Dersin Kodu : EM-547

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEYFETTİN NOYAN OĞULATA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Değişen iş çevresinde, kurumsal ve bireysel performans kavramlarının önemini, teorik ve pratik süreçlerini kavrayacak, işletmeye ilişkin uygulamaları öğrenecektir.
İşletme performansına etki eden faktörleri sınıflandıracak, kurumsal karneye ilişkin öğeleri analiz edecek ve bunları bir sistem mantığı içinde yorumlayacaktır.
Bireysel performasın değerlendirilmesinde kullanılan yetkinlikleri sınıflandıracak, analiz edecek ve insan kaynakları amacı doğrultusunda uygulayabilecektir.
İşletme sisteminde, kurumsal ve bireysel performans sistemleri arasındaki bağlantıyı açıklayabilecek, modelleme yapma ve yorumlama becerilerini geliştirecektir.
Rekabetçi iş yaşamı içinde yer alan farklı şirketleri, performans faktörleri ve performans düzeylerine göre mukayese edebilecek ve aralarında kıyaslama yaparak sonuçları yorumlayacaktır.
Proje sunumları ve sınıf içi örnek olay tartışmaları yoluyla, etkili iletişim ve sunum becerileri yanında yorumlama ve sonuç çıkarma becerileri kazanacaktır.
Sınıf içi tartışmalar ve proje sunumları yoluyla, ekibin bir üyesi ve lideri olarak, ekip çalışmasını organize etme, liderlik ve problem çözme becerilerini geliştirecektir.
Proje hazırlama, sunum yapma ve gerektiğinde işletme ziyaretlerini organize ederek, sorumluluk alma, akılcı düşünme, iletişim ve etik davranış becerilerini geliştirecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yüksek performansa ulaşmanın yollarını ve "toplam performans sisteminin" en etkin biçimde nasıl yönetileceğini öğretmek, İşletme performansının nasıl ölçülebildiğini açıklamak, Çalışan performansının yükseltilmesi için "performans değerlendirme sistemlerinin" nasıl uygulandığını tartışmak.

Dersin İçeriği : Bu ders; -organizasyonel performans ölçüm araçları, -organizasyonel performans ve ölçüm sistemleri, -veri yönetimi ve analizi, -sonuçları uygulama:kararlar, gelişme ve büyüme, -ve ve organizasyonel gelişim için sürekli ölçme ve izleme konularını içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüksek performanslı organizasyonun tasarımı, yüksek performanslı takım ve birey kavramları Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders
2 Performans yönetim sisteminin amaçları ve yararları Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders
3 Kurumsal Performans Göstergeleri, Performans Karnesi ve Uygulamalar Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders
4 Çalışanların motivasyonu, hedef belirleme ve uyum Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders
5 Bireysel Performansın Yönetimi: Performansın planlanması, performans standartlarının saptanması ve stratejik hedefler Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders
6 Performans modelleri ve performansın ölçütleri - Performans sorunlarının tanımlanması ve giderilmesi Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders
7 İşin ve bireyin performansının analizi - İş Analizleri - İş Değerlendirme - Performans Değerlendirme Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders
8 arasınav
9 Performans değerlendirmede kullanılan temel veriler ve Yetkinlikler Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders
10 Yetkinliklerin tanımlanması ve kullanılması - Temel ve kişisel yetkinlikler - Liderlik yetkinlikleri - Yetkinlik modelleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders
11 Bireysel Performansın etkin biçimde değerlendirilmesi Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders
12 Performans değerlendirmede diğer yöntemler ve uygulamalar - Sıralama - İkili karşılaştırma - Puanlama Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders
13 - Kritik olaylar yöntemi - İş standartları tekniği - Dengelenmiş gösterge tekniği Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders
14 Yetkinliklere dayalı katılımcı performans değerlendirme: 360 derece değerlendirme yöntemi Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar ppt sunumu, sınıf tartışmaları, etkilesimli ders


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   COŞKUN Ali, Stratejik Performans Yönetimi ve Performans Karnesi, İst., Literatür yay., 2007 SABUNCUOĞLU, Zeyyat, İnsan Kaynakları Yönetimi, Bursa, Alfa Aktüel yay., 2005. BECKER, B., HUSELID, M., ULRICH, D., The HR Scorecard, Linking People, Strategy and Performance, HBS publ., 2001. - KAPLAN, R., NORTON, P., Balanced Scorecard, İst., Sistem yay., 1999.
 Değişen iş çevresinde, kurumsal ve bireysel performans kavramlarının önemini, teorik ve pratik süreçlerini kavrayacak, işletmeye ilişkin uygulamaları öğrenecektir.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular 5
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. 4
3 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 5
4 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma 4
5 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme 4
6 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 5
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma 5
8 Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. 5
9 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. 5
10 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. 4
11 Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. 4
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 2
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. 4
14 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. 4
15 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 25 75
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 157
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.28
Dersin AKTS Kredisi: 6