Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnsan Gücü Planlaması |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-532 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEVHİBE OYA ÇETİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan gücü talebinin tahminini yapabilir. İşe uygun işgörenin nasıl seçilmesi gerektiğini bilir ve seçim yapabilir. Seçim sürecinin değerlendirmesini yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İnsan Gücü arz ve talebinin belirlenmesinde kullanılan teknikler uygulamaları ile birlikte incelenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnsan gücü planlaması; insan kaynağının doğru zaman, doğru yer ve en uygun mevki ve pozisyonda görevlendirilmesinde temel bir gerekliliktir. Ders kapsamında; insan gücü talebinin tahmini, insan gücü arzının belirlenmesi, arz ve talep arasındaki farklılıkların belirlenmesi ve uyumlaştırma konularının çeşitli istatistiki modellerden yararlanılarak anlatılması amaçlanmıştır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnsan gücü arzının belirlenmesi |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
2 |
İnsan gücü arzının belirlenmesi |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
3 |
İnsan gücü arzının belirlenmesi |
Kaynak okuma |
Sunum |
|
4 |
İnsan gücü talebinin belirlenmesi |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
5 |
İnsan gücü talebinin belirlenmesi |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
6 |
İnsan gücü talebinin belirlenmesi |
Araştırma |
Anlatım |
|
7 |
İnsan gücü talebinin belirlenmesi |
Araştırma |
Anlatım |
|
8 |
İnsan gücü talebinin belirlenmesi |
Araştırma |
Sunum |
|
9 |
Uygulamaların araştırılması |
Araştırma |
Sunum |
|
10 |
Uygulamaların araştırılması |
Araştırma |
Sunum |
|
11 |
Ara Sınav |
Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
12 |
Uygulama |
Sunum hazırlığı |
Sunum |
|
13 |
Uygulama |
Sunum hazırlığı |
Sunum |
|
14 |
Uygulama |
Sunum hazırlığı |
Sunum |
|
15 |
Uygulama |
Sunum hazırlığı |
Sunum |
|
16/17 |
Sınav |
Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
4 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
4 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
3 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
5 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
4 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
4 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
5 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
3 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
5 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
5 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
5 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|