|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Electronic Commerce |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-527 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. OYA HACİRE YÜREĞİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eticaret ve e iş konusunda bilgi sahibi olmak Eiş altyapısı (fizikseli hukuksal, teknolojik) bilgi sahibi olmak E-iş yazılımları hakkında bilgi sahibi olmak Web siteleri hakkında bilgi sahibi olmak ve araştırma yapmak (eSCM, eCRM , etc)
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı: Endüstride elektronik ticaret ve teknolojilerinin etkilerinin işletmeler tarafından benimsenebilmesi gerekli altyapı hakkında bilgi vermektir. Elektronik işin işletmelere etkileri ve yöneticilerin bu avantajı endüstride nasıl kullanacaklarına dair temel bilgilierin verilmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında e-iş çeiştleri, epazaryeri, hukuksal sistem, eiş yazılımları ele alınacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eticaretin temeli, İnternet ve eiş stratejisi, Eiş modelleri, eiş altyapısı, hukuksal altyapı, fiziksel altyapı, teknolojik altypaı, sosyal çevre, eişde güvenlik, epazaryeri ve epazarlama, e-tedarik, e-müşteri ilişkeleri, ERP II |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eticaretin temeli, sosyal çevre, eişde güvenlik, epazaryeri ve epazarlama, |
ders notlarını okuma
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası
|
|
2 |
İnternet ve eiş stratejisi |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
3 |
Eiş modelleri, |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
4 |
eiş altyapısı, hukuksal altyapı |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
5 |
eiş altyapısı- fiziksel |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
6 |
eiş altyapısı- teknolojik |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
7 |
eiş altyapısı- sosyokültürel |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
8 |
epazaryeri |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
9 |
epazarlama |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
10 |
Ara sınav |
ders notlarını okuma ve sınava hazırlık |
Arasınav |
|
11 |
Elektronik tedarik |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
12 |
e-müşteri ilişkeleri, |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
13 |
ERP II |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
14 |
Eiş ve güvenlik |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
15 |
Proje sunumları |
Proje hazırlık |
Proje sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
ders notlarını okuma ve sınava hazırlık |
Fİnal sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
E-business: Roadmap for Success, RAvi, Kalakota, Marcia Robinson, 1999
E-Commerce: Business, Technology, Society, , Laudon, Traver, 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
5 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
3 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
2 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
4 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
4 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
3 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
2 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
3 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
4 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
1 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
5 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
3 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
3 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
25 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|