|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Database Management and Decision Support Systems |
|
Dersin Kodu |
: |
EM-518 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Veritabanı temllerini örenmek ve veritabanı tasarlamak Değişik veritabanı yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak (SQL, Access ) Veri yönetiminin işletme yönetimindeki önemini kavramak Yöneticilere karar vermelerine yardımcı olmak için karar destek sistemleri tasarlamayı öğrenmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı : veritabanı tasarımının temellerini öğretmek, yapısal ve yarı-yapısal karar problemlerinde etkin yazılım desteği çözüm önerileri üretmektir. Kavramsal, mantıksal, fiziksel veritabanı tasarımı, ilişkisel modelleme, karar destek sistemleri hakkında bilgi verilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Veritabanı temellerine giriş, Varlık ilişki modeli ve kavramsal model, İlşkisel model ve SQL, Depolama ve indeksleme, Fonksiyonel bağımlılık, Normalizasyon, Fiziksel veritabanı tasarımı, veritabanı ayarlama, Güvenlik ve yetkilendirme, Veritabanı işletme (yedekleme ve geridönüş), Karar destek sistemleri, KDD karvramsal modeli, KDS uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Veritabanı temellerine giriş, |
ders notlarını okuma
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
2 |
Varlık ilişki modeli ve kavramsal model, |
ders notlarını okuma
|
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
3 |
İlşkisel model ve SQL, |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
4 |
depolama ve indeksleme |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
5 |
normalizasyon |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
6 |
Fiziksel veritabanı tasarımı, |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
7 |
Veritabanı ayar verme |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
8 |
Güvenlik ve yetkilendirme |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
9 |
Veritabanı işletme |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
10 |
Veritabanı geliştirme uygulaması |
ders notlarını okuma |
lab uygulaması |
|
11 |
Arasınav |
İlgili bölümlerin okunması ve tekrar edilmesi |
arasınav |
|
12 |
Karar Destek sistemlerine giris |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
13 |
KDD kavramsal modeli, |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
14 |
KDS uygulamaları |
ders notlarını okuma |
Tartışma, konu anlatımı ve beyin fırtınası |
|
15 |
Proje teslimi ve sunumu |
Proje hazırlık |
Proje sunumu |
|
16/17 |
Final sınavı |
İlgili bölümlerin okunması ve tekrar edilmesi |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Decision Support Systems and Expert systems, Efraim Turban
Database Management Systems, Third Edition Raghu Ramakrishnan, Johannes Gehrke ISBN: 0-07-246563-8 Publisher: McGraw-Hill Higher Education Pub. Date: 2003
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma ayaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular |
2 |
|
2 |
Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. |
4 |
|
3 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
2 |
|
4 |
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma |
5 |
|
5 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme |
3 |
|
6 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
4 |
|
7 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma |
1 |
|
8 |
Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama. |
4 |
|
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. |
5 |
|
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama. |
3 |
|
11 |
Endüstri Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olma, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme. |
3 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
4 |
|
13 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
|
14 |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama. |
3 |
|
15 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
20 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 159 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|