|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Denizel Bentoz |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-540 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. CEM ÇEVİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Denizlerin genel ekolojileri hakkında bilgi verir. Bentik bölge ve alt zonları hakkında bilgi verir. Bentik bölge de yaşayan canlıları sınıflandırır. Bentik bölgede yaşayan canlıların biyo-ekolojileri hakkında kabaca bilgi verir. Bentik araştırma metodları hakkında bilgi verir. Bentik araştırma metodlarını kullanarak araştırma planlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bentik bölgeyi sınıflandırma, bölgelerin ekolojik özelliklerini bilme, bentik bölgede yaşayan canlıları sınıflandırma ve biyoekolojileri hakkında yorum yapabilme, bentik araştırma yöntemlerini kullanarak kendi araştırmalarını planlama becerisine sahip olmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derisin içeriğini, Bentik bölgenin ve benthosun sınıflandırılması, Bentik canlılar, denizel benhos çalışma metotları oluşturmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi dersliği ve öğrenci laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bentik bölgenin ve benthos´un tanımı. Bentik bölgenin sınıflandırlması |
|
Sözlü anlatım |
|
2 |
Bentik bölgelerin ekolojik özellikleri |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
3 |
Bentik canlılar |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
4 |
Bentik canlılar (Porifera) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması, ödev hazırlığı |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap ve Labaratuvar çalışması, ödev sunumu |
|
5 |
Bentik canlılar (Cnidaria) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap ve Labaratuvar çalışması |
|
6 |
Bentik canlılar (Nemertini, Nematoda) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap ve Labaratuvar çalışması |
|
7 |
Bentik canlılar (Spuncula) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap ve Labaratuvar çalışması |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav hazırlığı |
Sınav |
|
9 |
Bentik canlılar (Oligochaeta, Polychaeta´ya giriş) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
10 |
Bentik canlılara (Polychaeta) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap ve Labaratuvar çalışması |
|
11 |
Bentik canlılara (Polychaeta) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması, ödev hazırlığı |
Sözlü anlatım ve Labaratuvar çalışması, ödev sunumu |
|
12 |
Bentik canlılara (Crustacea) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap ve Labaratuvar çalışması |
|
13 |
Bentik canlılara (Mollusca) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap ve Labaratuvar çalışması |
|
14 |
Bentik canlılara (Mollusca) |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap ve Labaratuvar çalışması |
|
15 |
Bentik çalışma metodları |
Kaynaklarda ilgili bölümün okunması |
Anlatım, power point sunum, soru/cevap |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınav hazırlığı |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Eleftheriou A, Mclntyre A., 2005. Methods for the Study of Marine Benthos. Blackwell Science Ltd.
Day, J.H. 1967. A monograph on the Polychaeta of southern Africa (Part I). Brit. Mus. (Nat. Hist.) Pub. 656,
Fauchald, K. 1977. The polychaete worms. Definitions and keys to the orders, families and genera. Natl Hist Mus Los Angeles County Sci Ser. 28: 1–188
The polychaete worms. Definitions and keys to the orders, families and genera. Natl Hist Mus Los Angeles County Sci Ser. 28: 1–188
Fauvel, P., 1923, Polychètes errantes. Faune de France, Paris. 5: 1-488, 181 plates
Polychaetes. Oxford University Press, Hong Kong, 354 pp.
Cachia, C., Misfud, C. & Sammut, P. M., 2004, The Marien Mollusca of the Maltese Island. Part four. The classes: Caudofoveata, Solenogastres, Bivslvia, Scaphopoda & Cephalopoda. Backhuys Publishers, Leiden
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
5 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
3 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
3 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
3 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
4 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
3 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
4 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
1 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
3 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
3 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|