Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Lineer ve Lineer Olmayan Optik II

Dersin Kodu : FK-640

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SÜLEYMAN ÇABUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Lineer olmayan optik olayları yorumlayabilir.
Işığın madde ile etkileşimi sonucu oluşan lineer olmayan etkileri hesaba katabilir.
Elektro-optik olayları açıklayabilir.
Saçılma mekanizmalarını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Lineer olmayan optik olayları açıklamaya yardımcı olacak optik bilgilerini lisansüstü düzeyinde vermektir.

Dersin İçeriği : Lineer olmayan kırılma indisi ve soğurma; lineer olmayan optikte iki seviyeli yaklaşımlar; krılma indisinin şiddet bağımlılığı; yüksek mertebeden harmoniklerinin üretilmesi; ışık saçılmasının özellikleri; Brillouin ve Rayleigh saçılması; Raman saçılması; lineer elektro-optik etkiler; ışık kaynakları - Laser; femtosaniye optiğine giriş; fiber optik sistemler; cam fiberlerde lineer olmayan etkiler; kaos.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Lineer olmayan kırılma indisi ve soğurma Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
2 Lineer olmayan optikte iki seviyeli yaklaşımlar Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
3 Krılma indisinin şiddet bağımlılığı Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
4 Yüksek mertebeden harmoniklerinin üretilmesi Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
5 Işık saçılmasının özellikleri Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
6 Brillouin ve Rayleigh saçılması Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
7 Raman saçılması Kitapta ilgili bölüm çalışılsın Düz anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Yazılı Sınav
9 Lineer elektro-optik etkiler Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
10 Işık kaynakları - Laser Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
11 Laser Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
12 Femtosaniye optiğine giriş Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
13 Fiber Optik sistemler Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
14 Cam fiberlerde lineer olmayan etkiler Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
15 Kaos Kitapta ilgili bölümü okuyun Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Nonlinear Optics, Robert W. Boyd, Academic Press Inc., -1992.
 Nonlinear Optics and OpticalPhysics, Iam-Choon Khoo, Juan Francesco Lam, Francesco Simoni, World Scientific-1994.
 Nonlinear Optics, E. G. Sauter, A wiley-Interscience Publication, -1996.
 Nonlinear Optics, D. L. Mills, Ppringer-Verlag -1991.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2 Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar 4
3 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
4 Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. 4
5 Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 4
6 Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
7 Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
8 Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 3
9 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
10 Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 1
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 3
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
13 Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
14 Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. 4
15 Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 4
16 Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6