|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Lineer ve Lineer Olmayan Optik II |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-640 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SÜLEYMAN ÇABUK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Lineer olmayan optik olayları yorumlayabilir. Işığın madde ile etkileşimi sonucu oluşan lineer olmayan etkileri hesaba katabilir. Elektro-optik olayları açıklayabilir. Saçılma mekanizmalarını bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Lineer olmayan optik olayları açıklamaya yardımcı olacak optik bilgilerini lisansüstü düzeyinde vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Lineer olmayan kırılma indisi ve soğurma; lineer olmayan optikte iki seviyeli yaklaşımlar; krılma indisinin şiddet bağımlılığı; yüksek mertebeden harmoniklerinin üretilmesi; ışık saçılmasının özellikleri; Brillouin ve Rayleigh saçılması; Raman saçılması; lineer elektro-optik etkiler; ışık kaynakları - Laser; femtosaniye optiğine giriş; fiber optik sistemler; cam fiberlerde lineer olmayan etkiler; kaos. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Lineer olmayan kırılma indisi ve soğurma |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Lineer olmayan optikte iki seviyeli yaklaşımlar |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Krılma indisinin şiddet bağımlılığı |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Yüksek mertebeden harmoniklerinin üretilmesi |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Işık saçılmasının özellikleri |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Brillouin ve Rayleigh saçılması |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Raman saçılması |
Kitapta ilgili bölüm çalışılsın |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Lineer elektro-optik etkiler |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Işık kaynakları - Laser |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Laser |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Femtosaniye optiğine giriş |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Fiber Optik sistemler |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Cam fiberlerde lineer olmayan etkiler |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Kaos |
Kitapta ilgili bölümü okuyun |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nonlinear Optics, Robert W. Boyd, Academic Press Inc., -1992.
Nonlinear Optics and OpticalPhysics, Iam-Choon Khoo, Juan Francesco Lam, Francesco Simoni, World Scientific-1994.
Nonlinear Optics, E. G. Sauter, A wiley-Interscience Publication, -1996.
Nonlinear Optics, D. L. Mills, Ppringer-Verlag -1991.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
4 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
4 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
4 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
4 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
3 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
1 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
3 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
4 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|