|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Isı ve Kütle Transferi |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-617 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET KARAKILÇIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Konveksiyonla, iletimle ve radyasyonla ısı transferini bilir.
Kararlı durum içi bir ve iki boyutlu denklemlerini yazar. Farklı yoğunluklu tuzlu su tabakaları için tuz difüzyonunu ve ısıl davranışlarını bilir. Tuzlu suda radyasyon alış verişini, ısı akışını ve ısı dağılımı denklemlerini yazar ve çözer.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
FK-617 Isı ve Kütle Transferi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, konveksiyonla, iletimle ve radyasyonla ısı transferini; kararlı durumda bir ve iki boyutlu iletim ve süreksiz ısı iletimini, Farklı yoğunluklu tabakalardan oluşan tuzlu su tabakalarındaki kararlılığı, tuz difüzyonunu, tuzlu suyun ısıl davranışını ve serbest konveksiyonu öğretmektir. Yüzeyler arasında radyasyon alışverişi, difüzyonla kütle transferi, güneş havuzlarında ısı alma sistemleri, sıvı tabakalar arasından ısı akışı, güneş havuzlarında ısı dağılımı ve ısıl enerji denklemlerini çıkarabilmektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Konveksiyonla ısı transferi;
İletimle ısı transferi
Termal radyasyon
Kararlı durumda bir ve iki boyutlu iletim
Süreksiz iletim
Tuzlu suyun eğiminin kararlılığı
Güneş havuzlarında difüzyon
Tuzlu suyun ısıl davranışı
Dış akış ve iç akış
Serbest konveksiyon
Isı değiştiriciler
Radyasyon: yüzeyler arasında radyasyon alışverişi
Difüzyonla kütle transferi
Güneş havuzlarında ısı alma sistemleri
Sıvı tabakalar arasından ısı akışı
Güneş havuzlarında ısı dağılımı ve ısıl enerji denklemleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fizik Bölümü Seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konveksiyonla ısı transferi |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
2 |
İletimle ısı transferi |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
3 |
Termal radyasyon |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
4 |
Kararlı durumda bir ve iki boyutlu iletim |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
5 |
Süreksiz iletim |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
6 |
Tuzlu suyun eğiminin kararlılığı; güneş havuzlarında difüzyon; tuzlu suyun ısıl davranışı |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
7 |
Dış akış ve iç akış |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders konularıyla ilgili problemlerin çözülmesi |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Serbest konveksiyon |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
10 |
Isı değiştiriciler |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
11 |
Radyasyon: yüzeyler arasında radyasyon alışverişi |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
12 |
Difüzyonla kütle transferi |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
13 |
Güneş havuzlarında ısı alma sistemleri |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
14 |
Sıvı tabakalar arasından ısı akışı |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
15 |
Güneş havuzlarında ısı dağılımı ve ısıl enerji denklemleri |
Ders kitabı ve diğer yardımcı kaynaklar |
Ders notları, powerpoint sunum, problem çözme ve ödev |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders konularıyla ilgili problemlerin çözülmesi |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Isı ve kütle Transferinin Temeli F. P. Incropera and David P. DeWitt Scholl of Mechanical Engineering, Purdue University, John Willey and Sons, USA,(2002).
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
4 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
4 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
3 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
4 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
3 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
4 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
5 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
4 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
14 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
14 |
14 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|