|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Spectroscopy II |
|
Dersin Kodu |
: |
FK-528 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yüzey fiziğinin kapsamını öğrenmek Malzeme karakterizasyonu hakkında bigi edinmek Malzeme karakterizasyonun temel prensiplerini anlamak Farklı spektroskopik yöntemlerle elde edilen verilerin analizini yapmak , sonuçları yorumlamak Farklı deneysel ölçüm yöntemlerinden elde edilen sonuçlar üzerinden hata hesabı yapabilmek Amaçlanan hedef doğrultusunda hangi yöntemin uygun olduğunu belirlemek Bir örnek projeyi başlatıp, belli bir süre içinde gerçekleştirmek, sonucu rapor etmek ve sunum yapmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüzey Fiziği ile igili genel bigileri edinmek, Çeşitli Spektroskopik teknikleri öğrenmek, verileri analiz etmek, sonuçlarını yorumlamak, hata kaynaklarını belirlemek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüzey Fiziğinin Kapsamı, Spektroskopik Yöntemler, Fotoemisyon Spektroskopisi, Veri toplanması ve olası hata hesapları, Taramalı Tünelleme Mikroskopisinde veri toplanması ve yorumu, Atomik Kuvvet Mikroskobu, x-ışını Difraksiyonu, XRD veri analizi, Rietveld analizi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen-Edebiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüzey Fiziğine Giriş |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
2 |
Yüzey Fiziğinin Kapsamı |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
3 |
Spektroskopik Yöntemler |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
4 |
Fotoemisyon Spektroskopisi |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
5 |
Ters Fotoemisyon Spektroskopisi |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
6 |
Veri toplanması ve olası hata hesapları |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
7 |
Taramalı Tünelleme Mikroskopisinde veri toplanması ve yorumu |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
8 |
Ara Sınav |
Tekrar |
uygulama |
|
9 |
Atomik Kuvvet Mikroskobu |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
10 |
Atomik Kuvvet Mikroskobu veri analizi |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
11 |
x-ışını Difraksiyonu |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
12 |
XRD veri analizi |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
13 |
Rietveld analizi |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
14 |
Öğrenci uygulaması ve sunumu |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
15 |
Öğrenci uygulaması ve sunumu |
İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun |
Sözlü sunum, power point sunumu |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. J. C. Vickerman, Surface analysis, John Wiley & Sons, (1997).
2. D.Briggs and M P Seah, Practical surface analysis, Vol. 1, John Wiley & Sons, (1990).
3. M Prutton, Introduction to Surface Physics, Oxford University Press, (1994).
4. R. Wiesendanger, Scanning probe microscopy and spectroscopy, Cambridge University Press, (1994).
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
3 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
4 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
4 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
5 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
4 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
2 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
2 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
1 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
1 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
|
Toplam İş Yükü: | 149 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|