Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Spectroscopy II

Dersin Kodu : FK-528

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yüzey fiziğinin kapsamını öğrenmek
Malzeme karakterizasyonu hakkında bigi edinmek
Malzeme karakterizasyonun temel prensiplerini anlamak
Farklı spektroskopik yöntemlerle elde edilen verilerin analizini yapmak , sonuçları yorumlamak
Farklı deneysel ölçüm yöntemlerinden elde edilen sonuçlar üzerinden hata hesabı yapabilmek
Amaçlanan hedef doğrultusunda hangi yöntemin uygun olduğunu belirlemek
Bir örnek projeyi başlatıp, belli bir süre içinde gerçekleştirmek, sonucu rapor etmek ve sunum yapmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yüzey Fiziği ile igili genel bigileri edinmek, Çeşitli Spektroskopik teknikleri öğrenmek, verileri analiz etmek, sonuçlarını yorumlamak, hata kaynaklarını belirlemek.

Dersin İçeriği : Yüzey Fiziğinin Kapsamı, Spektroskopik Yöntemler, Fotoemisyon Spektroskopisi, Veri toplanması ve olası hata hesapları, Taramalı Tünelleme Mikroskopisinde veri toplanması ve yorumu, Atomik Kuvvet Mikroskobu, x-ışını Difraksiyonu, XRD veri analizi, Rietveld analizi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen-Edebiyat Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüzey Fiziğine Giriş İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
2 Yüzey Fiziğinin Kapsamı İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
3 Spektroskopik Yöntemler İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
4 Fotoemisyon Spektroskopisi İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
5 Ters Fotoemisyon Spektroskopisi İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
6 Veri toplanması ve olası hata hesapları İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
7 Taramalı Tünelleme Mikroskopisinde veri toplanması ve yorumu İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
8 Ara Sınav Tekrar uygulama
9 Atomik Kuvvet Mikroskobu İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
10 Atomik Kuvvet Mikroskobu veri analizi İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
11 x-ışını Difraksiyonu İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
12 XRD veri analizi İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
13 Rietveld analizi İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
14 Öğrenci uygulaması ve sunumu İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
15 Öğrenci uygulaması ve sunumu İnternet kaynakları incelensin kitaplarda ilgili bölümler okunsun Sözlü sunum, power point sunumu
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. J. C. Vickerman, Surface analysis, John Wiley & Sons, (1997).
 2. D.Briggs and M P Seah, Practical surface analysis, Vol. 1, John Wiley & Sons, (1990).
 3. M Prutton, Introduction to Surface Physics, Oxford University Press, (1994).
 4. R. Wiesendanger, Scanning probe microscopy and spectroscopy, Cambridge University Press, (1994).
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 3
2 Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar 4
3 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
4 Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. 4
5 Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 5
6 Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
7 Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
8 Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 2
9 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
10 Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 4
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 2
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
13 Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 1
14 Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. 4
15 Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 1
16 Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü: 149
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.96
Dersin AKTS Kredisi: 6