|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnsanın iyonlaştırıcı radyasyona maruz kalmasının doğal kaynakları, radyasyondan korunma için ilk zamanlardaki öneriler |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
Sözel sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
2 |
Ağır yüklü parçacıkların, gama ve x-ışınlarının maddeden geçişi; ağır yüklü parçacıklar |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
3 |
Ağır yüklü parçacıkların, gama ve x-ışınlarının maddeden geçişi; gama ve x-ışınları |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
4 |
Radyasyon nicelikleri ve birimleri |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
5 |
Radyasyon dozimetresinin fiziksel temelleri |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
6 |
Radyasyon güvenliği rehberleri |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
7 |
Ara Sınavı |
Ara Sınavı |
Ara Sınavı |
|
8 |
İyonlaşmanın tespiti ve ölçümü |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
9 |
İyonlaşmanın tespiti ve ölçümü |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
10 |
Karışık radyasyon dozimetreleri için iyonlaşma yöntemleri |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
11 |
Karışık radyasyon dozimetreleri için iyonlaşma yöntemleri |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
12 |
Radyasyon dozimetresinde özel yöntemler |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
13 |
Radyasyon dozimetresinde özel yöntemler |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
14 |
Tekrar ve Problem çözüm saatleri |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
15 |
Tekrar ve Problem çözüm saatleri |
Web sitelerini tarar ve derse gelmeden once kitabında işaret edilen kısımları okur |
sunum; işaret edilmiş okuma parçalarıyla öğrencinin aktif katılımı, araştırma egzersizleri, Derse gelme, derste tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar |
5 |
|
3 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 |
|
4 |
Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. |
3 |
|
5 |
Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer |
3 |
|
6 |
Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
7 |
Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
5 |
|
8 |
Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
5 |
|
9 |
Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
5 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
1 |
|
12 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
3 |
|
14 |
Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
15 |
Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
5 |
|
16 |
Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|