Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Trol Balıkçılığı ve Seçiciliği

Dersin Kodu : SAİ-545

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÖKHAN GÖKÇE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Trol ağı veya torbasında, boy veya tür seçiciliğini artırmada uygun tasarımlar, veri toplama yöntemleri ve analiz konularında bilgi ve becerilerini kullanabilme ve bunu projelendirebilme.
Sürdürülebilir bir avcılık için seçici bir av aracı tasarlayabilme.
Seçicilik parametrelerini stok yönetiminde kullanabilme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Trol seçiciliğini arttıran tasarımlar ve geliştirilecek tasarımlar sayesinde torba ve tüm ağın seçiciliğinin nasıl arttırılabileceğinin öğretilmesi. Ayrıca bu aktif av araçlarının seçiciliğinin ölçümünde kullanılan yöntemler ve farklı yöntemler ile toplanan verilerin mevcut yazılımlar ve paket programlar yardımı ile analizlerinin öğretilmesi.

Dersin İçeriği : Seçiciliğin önemi, trol ağlarının sınıflandırılması, ağ ve torba seçiciliği, seçiciliği ölçmede kullanılan yöntemler, farklı yöntemler (örtü torba - eş donam) ile toplanan verilerin paket programlarda analizi, bir seçilik çalışmasın yürütülmesi, rapor yazımı ve seçicilik sonuçların stok tahmininde kullanımı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sinif


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seciciligin onemi ve siniflandirilmasi Ders materyali okuma Anlatım
2 Trol ağlarının sınıflandırılması Ders materyali okuma Anlatım
3 Trol Tasarımlar ve gelistirilmesi Ders materyali okuma Anlatım
4 Örtü torba yöntemi Ders materyali okuma Anlatım
5 Cift torba yontemi Ders materyali okuma Anlatım
6 Seçicilik ızgarasi Ders materyali okuma Anlatım
7 Seçicilik eğrisi ve parametreleri Ders materyali okuma Anlatım
8 Ara sinav
9 Örtü torba veri analizi Seçicilik programı kullanma Anlatım, atölye
10 Eş (ikiz) donam veri analizi Seçicilik programı kullanma Anlatım, atölye
11 Ortalama eğri (havuzlanmış veri) Seçicilik programı kullanma Anlatım, atölye
12 Ortalama eğri (trol çekimlerinin) Seçicilik programı kullanma Anlatım, atölye
13 Seçiciliğin populasyona etkisi Ders materyali okuma Anlatım
14 Proje Sunum
15 Proje Sunum
16/17 Final sinavi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Wileman, D.A., Ferro, R.S.T., Fonteyne, R., Millar, R.B. (eds.), 1996. Manual of Methods of Measuring the Selectivity of Towed Fishing Gears. Copenhagen: ICES Cooperative Research Report No. 215, 126 p.
 Dickson, W., Smith, A., Walsh, S., 1995. Methodology Manual: Measurement of Fishing Gear Selectivity. The Department of Fisheries and Oceans, Ottawa, Ontario, Canada.
 Pope, J.A., Margetts, A.R., Hamley, J.M. and Akyüz, E.F., 1975. Manual of Methods for Fish Stock Assessment. Part III. Selectivity of Fishing Gear, FAO Fisheries Technical Paper No. 41, Revision 1, 65 p.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 5
2 Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 5
3 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar 5
4 Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler 5
5 Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. 3
6 Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
7 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. 5
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. 3
9 Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. 5
10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 0
11 Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. 0
12 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. 5
13 Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. 4
14 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. 3
15 Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 25 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6