|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Trol Balıkçılığı ve Seçiciliği |
|
Dersin Kodu |
: |
SAİ-545 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÖKHAN GÖKÇE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Trol ağı veya torbasında, boy veya tür seçiciliğini artırmada uygun tasarımlar, veri toplama yöntemleri ve analiz konularında bilgi ve becerilerini kullanabilme ve bunu projelendirebilme.
Sürdürülebilir bir avcılık için seçici bir av aracı tasarlayabilme.
Seçicilik parametrelerini stok yönetiminde kullanabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Trol seçiciliğini arttıran tasarımlar ve geliştirilecek tasarımlar sayesinde torba ve tüm ağın seçiciliğinin nasıl arttırılabileceğinin öğretilmesi. Ayrıca bu aktif av araçlarının seçiciliğinin ölçümünde kullanılan yöntemler ve farklı yöntemler ile toplanan verilerin mevcut yazılımlar ve paket programlar yardımı ile analizlerinin öğretilmesi.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Seçiciliğin önemi, trol ağlarının sınıflandırılması, ağ ve torba seçiciliği, seçiciliği ölçmede kullanılan yöntemler, farklı yöntemler (örtü torba - eş donam) ile toplanan verilerin paket programlarda analizi, bir seçilik çalışmasın yürütülmesi, rapor yazımı ve seçicilik sonuçların stok tahmininde kullanımı.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sinif |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seciciligin onemi ve siniflandirilmasi |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
2 |
Trol ağlarının sınıflandırılması |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
3 |
Trol Tasarımlar ve gelistirilmesi |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
4 |
Örtü torba yöntemi |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
5 |
Cift torba yontemi |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
6 |
Seçicilik ızgarasi |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
7 |
Seçicilik eğrisi ve parametreleri |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
8 |
Ara sinav |
|
|
|
9 |
Örtü torba veri analizi |
Seçicilik programı kullanma |
Anlatım, atölye |
|
10 |
Eş (ikiz) donam veri analizi |
Seçicilik programı kullanma |
Anlatım, atölye |
|
11 |
Ortalama eğri (havuzlanmış veri) |
Seçicilik programı kullanma |
Anlatım, atölye |
|
12 |
Ortalama eğri (trol çekimlerinin) |
Seçicilik programı kullanma |
Anlatım, atölye |
|
13 |
Seçiciliğin populasyona etkisi |
Ders materyali okuma |
Anlatım |
|
14 |
Proje |
|
Sunum |
|
15 |
Proje |
|
Sunum |
|
16/17 |
Final sinavi |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Wileman, D.A., Ferro, R.S.T., Fonteyne, R., Millar, R.B. (eds.), 1996. Manual of Methods of Measuring the Selectivity of Towed Fishing Gears. Copenhagen: ICES Cooperative Research Report No. 215, 126 p.
Dickson, W., Smith, A., Walsh, S., 1995. Methodology Manual: Measurement of Fishing Gear Selectivity. The Department of Fisheries and Oceans, Ottawa, Ontario, Canada.
Pope, J.A., Margetts, A.R., Hamley, J.M. and Akyüz, E.F., 1975. Manual of Methods for Fish Stock Assessment. Part III. Selectivity of Fishing Gear, FAO Fisheries Technical Paper No. 41, Revision 1, 65 p.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
5 |
|
3 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar |
5 |
|
4 |
Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler |
5 |
|
5 |
Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. |
3 |
|
6 |
Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
3 |
|
7 |
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. |
3 |
|
9 |
Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
10 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. |
4 |
|
14 |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. |
3 |
|
15 |
Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
25 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|