Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Halk Kültüründe Tören ve İnançlar II

Dersin Kodu : SÖ 744

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEKİYE ÇAĞIMLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Halk kültürünün içinde yer alan eski inanç izlerini tespit edebilme
2. Dinsel ve büyüsel nitelikle uygulamaların eski inanç izleri ile bağlantısını kurabilme
3. Kült kavramının günümüz inançları üzerindeki etkisini tespit edebilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Halk kültürünün inançlarının nedenleri ile belirlenip bu inanışların törenler üzerindeki etkisini belirleyebilme.

Dersin İçeriği : Türk halk kültürünün başlangıç noktasından günümüze kadar eski inançlardan günümüz inançlarına kadar geçirdiği törensel değişikler, kült inançların günümüz inançları üzerindeki etkisi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 104


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mevsimsel törenleri belirleme Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
2 Bereket törenlerini belirleme Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
3 Takvimsel törenleri belirleme Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
4 Mevsimsel, takvimsel ve bereket törenlerindeki uygulama ve inançları üzerinde eski inanç izlerini tespit etme Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
5 Nevruz bayramının tarihsel süreçteki şeklini inceleme Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
6 Türk halklarında nevruzun kutlanma biçimlerinin ve bu kutlamalardaki inanç motiflerinin incelenmesi Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
7 Türk halklarında nevruzun kutlanma biçimlerinin ve bu kutlamalardaki inanç motiflerinin incelenmesi Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
8 Vize
9 Hıdırellez kutlamalarının incelenmesi Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
10 Hıdırellez kutlamalarındaki inanç motiflerinin ve kişilerin incelenmesi Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
11 Hıdırellezdeki ritüel uygulamaların inanç ile bağlantısının Anadolu´daki uygulamalarına göre incelenmesi Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
12 Dini bayramların tarihsel sürecinin ve dini bayramlarda yapılan ritüellerin incelenmesi Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
13 Doğum olayındaki inanca dair uygulamaların incelenmesi Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
14 Evlilik olayındaki inanca dair uygulamaların incelenmesi Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
15 Ölüm olayındaki inanca dair uygulamaların incelenmesi Yazılı kaynak taraması ve kaynak kişiler ile görüşme Araştırma, düz anlatım, tartışma
16/17 !inal


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Halk kültürü ile ilgili yazılı kaynaklar
 kültler ile ilgili kaynaklar
 Şamanizim ile ilgili kaynaklar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.)
    Ödev/Proje/Diğer
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 5
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 5
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 5
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 5
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 5
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 5
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 5
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 5
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 5
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam İş Yükü / 25 (s): 0
Dersin AKTS Kredisi: 0