Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkçe Öğretiminde Metin Tahlilleri |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 718 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Türkçe öğretiminin önemini kavrayabilme 2. Türkçe dersinde kullanılacak kitapların önemi 3. Kullanılan kitaplardaki metinlerin incelenmesi 4. İnceleme yöntemleri ve amaçlarının kavranması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkçe öğretimi sırasında kullanılan metinlerin, konu ve ana fikrine göre belirleme ve bu belirleme sonucunun da eğitim açısından önemini ortaya koyma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkçe öğretiminde kullanılan metinlerin taşıması gereken özellikleri belirleme, bu metinlerin konu, ana fikir yönünden inceleme, dil ve anlatım özelliklerinin yaş düzeylerine göre olup olmadığını tespit etme, metinlerin biçim tespiti, ardından da içerik olarak inceleyip konusunu, ana fikrini bu konu ve ana fikrin hangi yaş grupları için uygun olduğunu belirleme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
104 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkçe öğretiminin amaç ve hedeflerinin belirlenmesi |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Türkçe öğretiminin eğitim hayatındaki önemininin anlatılması |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Türkçe dersinde kullanılması gereken kitaplarda bulunması gereken dil ve içerik olarak özelliklerin anlatılması |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Türkçe dersinde kullanılması gereken kitaplarda bulunması gereken dil ve içerik olarak özelliklerin anlatılması |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Türkçe dersinde kullanılması gereken kitaplarda bulunması gereken dil ve içerik olarak özelliklerin anlatılması |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Türkçe dersinde kullanılması gereken kitaplarda bulunması gereken dil ve içerik olarak özelliklerin anlatılması |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Türkçe dersinde kullanılması gereken kitaplarda bulunması gereken dil ve içerik olarak özelliklerin anlatılması |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Türkçe dersinde kullanılan kitaplardaki metinlerin dil ve içerik olarak incelenmesi |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Türkçe dersinde kullanılan kitaplardaki metinlerin dil ve içerik olarak incelenmesi |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Türkçe dersinde kullanılan kitaplardaki metinlerin dil ve içerik olarak incelenmesi |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Türkçe dersinde kullanılan kitaplardaki metinlerin dil ve içerik olarak incelenmesi |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Türkçe dersinde kullanılan kitaplardaki metinlerin dil ve içerik olarak incelenmesi |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Türkçe dersinde kullanılan kitaplardaki metinlerin dil ve içerik olarak incelenmesi |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Kitaplarda yer alan metinlerin çocuklar için yeterliliğinin değerlendirilmesi |
Kaynak kitap ve makale tarama |
Kaynak tarama, düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
5 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
5 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
5 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
5 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
5 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
5 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
5 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
5 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
5 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
5 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
5 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|