Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğrenciyi Tanıma Teknikleri

Dersin Kodu : SÖ 714

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SONGÜL TÜMKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bireysel Farklılıkları ve önemini açıklar.
Bireyi Tanıma Kavramı ve Sürecini yönetir.
Test Dışı Teknikleri sıralar.
Vaka Kaydını kullanır.
Test ve test dışı teknikleri değerlendirir.
Test dışı teknik üretme becerilerini değerlendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Birey ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar ve Birey Kavramı ve Süreci ilişkili test ve test dışı teknikleri öğretmek.

Dersin İçeriği : Birey ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar, Bireysellik Kavramı ve Süreci, Test ve Test Dışı Teknikler, Gözlem, Derecelendirme.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap
2 Birey ve Bireysellik OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap
3 Bireysel Farklılıklar OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap
4 Testler ve Sınıflaması OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap
5 Bireyi Tanıma Kavramı ve Süreci OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap
6 Test ve Test Dışı Teknikler OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap
7 Vize Sınava hazırlık Yazılı sınav
8 Gözlem, Derecelendirme OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
9 Sosyometri,Kim Bu Tekniği,kime göre ben neyim? OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
10 Otobiyografi OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
11 Görüşme, Anket, Envanter,problem tarama OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
12 Psikodrama ve Sosyo-Drama OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
13 Oyun Terapisi OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
14 Yetenek ve Başarı Karşılaştırması OKUMA Düz anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma
15 Final Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kuzgun, Y. (2000). Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Genişletilmiş 6. Baskı, ÖSYM Yayınları: Ankara. Kuzgun, Y. (Ed). (2000). İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Kaya, A (Ed.) (2004). “ Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Örgüt ve Personel”, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, (Ed.: Alim Kaya), Anı Yayıncılık: Ankara, s. 389-416. Yeşilyaprak, B. (2002). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 0
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 0
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 2
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 5
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 9 9 81
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 156
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.24
Dersin AKTS Kredisi: 6