|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okulda İnsan İlişkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
SÖ 759 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SONGÜL TÜMKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan ilişkileri ve İletişimin tanımını ve insan yaşamındaki fonksiyonlarını örneklerle açıklar İletişim sürecini oluşturan öğeleri ve görevlerini açıklar. Organizasyonlardaki örgütsel iletişim yöntemlerini ve fonksiyonlarını tanıma becerisi kazanır Sözlü iletimde etkili konuşma ve dinleme tekniklerini açıklar Sözsüz iletişim araçlarının fonksiyonlarını ve beden dilinin önemini açıklar İş yaşamında yazılı iletişimin önemini açıklama ve yazışma türleri hakkında bilgi ve beceri kazanır İletişim engellerini ve bunları aşma yollarını öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kişilerarası iletişimin metodları ile iletişim modelini, iletişim unsurlarını ve özelliklerini, etkili dinleme ve geri bildirimi, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenleri öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnsan ilişkileri ve İletişim kavramının tanımlanması |
Okuma |
Düz anlatım
|
|
2 |
İnsan ilişkileri ile ilgili kuramlar |
Okuma |
Düz anlatım
|
|
3 |
İletişim süreci ve İletişim sürecinde yer alan öğeler |
Okuma |
Düz anlatım
Bireysel Çalışma
Grup çalışması |
|
4 |
Örgütsel iletişim |
Okuma |
Düz anlatım
Bireysel Çalışma
Grup çalışması |
|
5 |
İletişim Çatışmaları |
Okuma |
Düz anlatım
Bireysel Çalışma
Grup çalışması |
|
6 |
Sözsüz İletişim |
Okuma |
Düz anlatım
Bireysel Çalışma
Grup çalışması |
|
7 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
8 |
Etkili iletişim kurma yolları |
Okuma |
Düz anlatım
Bireysel Çalışma
Grup çalışması |
|
9 |
İletişim ve toplum Kitle İletişimi |
Okuma |
Düz anlatım
Bireysel Çalışma
Grup çalışması |
|
10 |
İletişimde çatışma ve önlenmesi |
Okuma |
Düz anlatım
Bireysel Çalışma
Grup çalışması |
|
11 |
Öğrenci ile iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar |
Okuma |
Düz anlatım
Bireysel Çalışma
Grup çalışması |
|
12 |
Öğretmen ile dikkat edilmesi gereken önemli hususlar |
Okuma |
Düz anlatım
Bireysel Çalışma
Grup çalışması |
|
13 |
Veli ile dikkat edilmesi gereken önemli hususlar |
Okuma |
Düz anlatım
Bireysel Çalışma
Grup çalışması |
|
14 |
İletişim uygulamaları |
Okuma |
Düz anlatım
Bireysel Çalışma
Grup çalışması |
|
15 |
Final |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
• Kaya, Alim (Editör) (2010). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
• Demiray, Uğur(Editör) (2008), Etkili İletişim, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
• Ergin, Akif (2008). Eğitimde Etkili İletişim, 4. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
• Ergin, A. Ve Birol, C. (2005). Eğitimde İletişim, 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
3 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
4 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
5 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
3 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
4 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
4 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
5 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
5 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
9 |
9 |
81 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|