|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Balık Parazitolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
SY-501 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İBRAHİM CENGİZLER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Simbiyotik yaşam biçimleri ve parazitizm kavramının öğrenilmesi Ekonomik balık türlerinde parazit muayenesinin uygulanması Tatlı ve deniz balıklarında rastlanılan parazitlere tanı koyabilme Balık parazitlerinde sınıflandırma, filogenetik araştırmaları inceleyebilme Parazitlerin balıklar üzerindeki patolojik etkilerinin bilinmesi Ekonomik balık türlerindeki parazitlerin sağaltımının yapılabilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yeryüzünde rastlanılan simbiyotik yaşam biçimleri, parazitizm kavramlarının bilinmesi ülkemizde ve dünyada ekonomik balık türlerinde rastlanılan parazitler, biyolojileri, sağaltım yöntemleri, sistematikleri ve filogenisinin öğrenilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Parazitizm kavramı; konak-parazit ilişkisi; ülkemizde bulunan deniz ve tatlı su balıklarında yaygın olan ekto ve endo parazitler; epidemiyolojik kurallar ve parazit biyolojisi; parazit tür tespiti, tedavi yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Simbiyotik yaşam biçimleri, parazit parazitizm kavramları ile konuk-konak ilişkileri |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
2 |
Parazitlerin balıklar üzerindeki zararlı etkileri |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
3 |
Parazit muayene, tespit yöntemleri |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
4 |
Tanı anahtarı kullanımı, diagnostik özellik araştırabilme |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
5 |
Dünyada ve Ülkemizde yaşayan deniz balıklarında rastlanılan protozoan parazitler ve biyolojileri |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
6 |
Dünyada ve Ülkemizde yaşayan deniz balıklarında rastlanılan protozoan parazitler ve biyolojileri |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
7 |
Dünyada ve Ülkemizde yaşayan deniz balıklarında rastlanılan metazoan parazitler ve biyolojileri |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
8 |
Dünyada ve Ülkemizde yaşayan deniz balıklarında rastlanılan metazoan parazitler ve biyolojileri |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
9 |
Vize sınavı |
Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Yazılı sınav,Sözlü sunum |
|
10 |
Balık parazitolojisinde taksonomi ve filogeni |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
11 |
Balık parazitolojisinde taksonomi ve filogeni |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
12 |
Parazitlerin balıklarda yarattığı patolojik değişimler |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
13 |
Parazitolojide kullanılan sağaltım yöntemleri |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
14 |
Parazitler ile mücadelede kullanılan biyolojik yöntemler |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
15 |
Parazit tanısında kullanılan moleküler teknikler |
Kaynak araştırması, Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Düz anlatım, bilinen yöntemlerle demonstrasyon, internet ve kütüphane veritabanları. |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notlarında ilgili bölümleri çalışma |
Yazılı sınav,Sözlü sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Key to Parasıtes of Freshwater Fısh of the U.S.S.R, 1964
Balık Hastalıkları Ders Kitabı, Prof. Dr. İbrahim CENGİZLER, 2007
Parasıtes of Freshwater Fısh, 1964
Keys and Papers on Fısh Parasıtes, 1981
Ekingen, G., 1975. Tatlı su balık Parazitleri. Fırat Üniversitesi Yüksek okulu Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
4 |
|
2 |
Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. |
3 |
|
3 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
4 |
|
4 |
Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
5 |
|
5 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
3 |
|
6 |
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar |
4 |
|
7 |
Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. |
5 |
|
8 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. |
4 |
|
9 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. |
3 |
|
11 |
Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. |
4 |
|
12 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. |
5 |
|
13 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. |
4 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. |
3 |
|
15 |
Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
4 |
|
16 |
Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
5 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|