|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Elektromanyetik Teori |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 325 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. FARUK KARADAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Elektrik alan hesaplar
2.Elekrik potansiyel hesaplar
3.Özel teknikler ile potansiyel hesaplar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
FZ 109 Fizik FZ 117 Analiz
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Elektromagnetik teorinin temel kavramları ile düşünme ve elektromanyetik problemleri çözümleme yeteneğini kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Vektör cebri, vektör diferansiyel operatörler, elektrik alan, dielektrik ortam, polarizasyon. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Vektör Analizi, Elektrik Alan, Durgun Elektrik Alanların Diverjans |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders
|
|
2 |
Diferansiyel Hesap, Entegral Hesap, Eğrisel Koordinatlar, Dirac-Delta Fonksiyonu |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders |
|
3 |
Elektrik Alan, Durgun Elektrik Alanların Diverjans ve Rotasyoneli |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Elektrik Potansiyel |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Durgun Elektrikte İş ve Enerji,iletkenler |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders |
|
6 |
Laplace Denklemi, Görüntü Yöntemi |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders |
|
7 |
Değişkenlerin Ayrımı, dik koordinatlar |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Değişkenlerin Ayrımı,küresel koordinatlar |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders |
|
10 |
Çok Kutup açılımı |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Kutuplanma, Kutuplanmış Bir Cismin Elektrik Alanı |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders |
|
12 |
Elektrik Yer Değiştirme Vektörü, Doğrusal Davranışlı Dielektrikler. |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Doğrusal Davranışlı Dielektriklerde Enerji. |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Doğrusal Davranışlı Dielektriklerde Enerji. |
Kitapta ilgili bölüm okunmalı |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Tekrar ve uygulama |
kitapta ilgili bütün bölümler ve daha önce yapılan uygulamalar tekrarlanmalı. |
anlatılanları pekiştirecek problem çözümlerini yaparak sınava biraz daha hazırlamak. |
|
16/17 |
Final |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Elektromanyetik Teori, D.J. Griffiths, Türkçesi Prof.Dr. Basri Ünal, Gazi Kitabevi, 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
1 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
1 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
3 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
5 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
5 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
0 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
2 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
1 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
1 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
3 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
20 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 192 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 7.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|