Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Elektromanyetik Teori

Dersin Kodu : FZ 325

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. FARUK KARADAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Elektrik alan hesaplar
2.Elekrik potansiyel hesaplar
3.Özel teknikler ile potansiyel hesaplar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : FZ 109 Fizik
FZ 117 Analiz

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Elektromagnetik teorinin temel kavramları ile düşünme ve elektromanyetik problemleri çözümleme yeteneğini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Vektör cebri, vektör diferansiyel operatörler, elektrik alan, dielektrik ortam, polarizasyon.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Vektör Analizi, Elektrik Alan, Durgun Elektrik Alanların Diverjans Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
2 Diferansiyel Hesap, Entegral Hesap, Eğrisel Koordinatlar, Dirac-Delta Fonksiyonu Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
3 Elektrik Alan, Durgun Elektrik Alanların Diverjans ve Rotasyoneli Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
4 Elektrik Potansiyel Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
5 Durgun Elektrikte İş ve Enerji,iletkenler Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
6 Laplace Denklemi, Görüntü Yöntemi Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
7 Değişkenlerin Ayrımı, dik koordinatlar Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
8 Ara sınav Sınav Sınav
9 Değişkenlerin Ayrımı,küresel koordinatlar Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
10 Çok Kutup açılımı Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
11 Kutuplanma, Kutuplanmış Bir Cismin Elektrik Alanı Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
12 Elektrik Yer Değiştirme Vektörü, Doğrusal Davranışlı Dielektrikler. Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
13 Doğrusal Davranışlı Dielektriklerde Enerji. Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
14 Doğrusal Davranışlı Dielektriklerde Enerji. Kitapta ilgili bölüm okunmalı Tartışmalı ders
15 Tekrar ve uygulama kitapta ilgili bütün bölümler ve daha önce yapılan uygulamalar tekrarlanmalı. anlatılanları pekiştirecek problem çözümlerini yaparak sınava biraz daha hazırlamak.
16/17 Final Sınav Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Elektromanyetik Teori, D.J. Griffiths, Türkçesi Prof.Dr. Basri Ünal, Gazi Kitabevi, 2005.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 1
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 1
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 3
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 5
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 0
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 1
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 0
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 1
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 3
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 20 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 192
Toplam İş Yükü / 25 (s): 7.68
Dersin AKTS Kredisi: 8