Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Prog. Dili

Dersin Kodu : FZ 233

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Program algoritmasını bilir
fortran 77 dilinde amacına uygun programı yazabilir
Fizik problemlerini çözmek için öğrendiği programlama dilini kullanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tüm uygulamalı bilimlerde olduğu gibi, fizik disiplininde de bir bilgisayar dili öğrenmek, bilgisayar programlama mantığını geliştirmek ve ileride yüksek lisans ve doktora yaparken veri analizinde öğrenilen bilgileri kullanmak

Dersin İçeriği : Fortran programlamada sabitler ve değişkenler, Aritmetik ve mantık operatörleri, Aritmetik ve mantık operatörlerinde hiyerarşi, Fortran programı nasıl yazılmalı? Değişkenlere direk sabit atama, Değişkenlere ekrandan sabit atama, Karar cümleleri, goto komutu, şartlı goto komutu, Kara cümleleri ve if cümleleri, aritmetik if cümlesi, yapı, sayaçlar, do döngüsü ve özellikleri, basit uygulamalar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : sınıf ve bilgisayar lab.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Programlama İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
2 Sabitler, değişkenler. Sabit ve değişken özellikleri İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
3 aritmetik ve mantık operatörleri, kullanım örnekleri İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
4 Bir FORTRAN programı nasıl yazılmalı? Program yazma kuralları İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
5 Program yazmak için kullanılan kelime işlem programının öğretimi ve uygulamalar İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
6 Basit FORTRAN programı yazımı değişkene sabitlerin atanması, basit hesaplamalar İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
7 aritmetik if, mantıksal if, yapısal if deyimlerinin kullanımı ve örnek çözümleri İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
8 Ara Sınav Sınav Sınav
9 goto, şartlı goto komutlarının işlevleri ve örnek çözümleri İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
10 Sayaçlar ve örnek çözümleri İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
11 Do döngüsü ve özellikleri, örnek çözümleri İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
12 İç içe döngüler ve özellikleri, örnek çözümleri İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
13 Do döngüsü ile serilerin hesaplanması, örnek çözümleri İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
14 İndisli değişkenler ve özellikleri, dimension komutu İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
15 İndisli değişkenler ile ilgili örnek çözümleri İlgili konuya çalışılsın Tartışmalı ders
16/17 FİNAL SINAVI Sınav Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Elektronik Hesaplayıcılarla Programlama ve Uygulama Ziya Aktaş,Bülen Epir Orta Doğu Teknik Üniversitesi Yayınları
 Prof.Dr.F.Keskinel Fortran 77
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 14 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 0
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 1
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 0
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 0
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 1
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 0
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 0
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 0
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 0
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 0
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 5
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 4 56
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6