|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Prog. Dili |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 233 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Program algoritmasını bilir fortran 77 dilinde amacına uygun programı yazabilir Fizik problemlerini çözmek için öğrendiği programlama dilini kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tüm uygulamalı bilimlerde olduğu gibi, fizik disiplininde de bir bilgisayar dili öğrenmek, bilgisayar programlama mantığını geliştirmek ve ileride yüksek lisans ve doktora yaparken veri analizinde öğrenilen bilgileri kullanmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fortran programlamada sabitler ve değişkenler, Aritmetik ve mantık operatörleri, Aritmetik ve mantık operatörlerinde hiyerarşi, Fortran programı nasıl yazılmalı? Değişkenlere direk sabit atama, Değişkenlere ekrandan sabit atama, Karar cümleleri, goto komutu, şartlı goto komutu, Kara cümleleri ve if cümleleri, aritmetik if cümlesi, yapı, sayaçlar, do döngüsü ve özellikleri,
basit uygulamalar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf ve bilgisayar lab. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Programlama |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
2 |
Sabitler, değişkenler. Sabit ve değişken özellikleri |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
3 |
aritmetik ve mantık operatörleri, kullanım örnekleri |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
4 |
Bir FORTRAN programı nasıl yazılmalı? Program yazma kuralları |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Program yazmak için kullanılan kelime işlem programının öğretimi ve uygulamalar |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
6 |
Basit FORTRAN programı yazımı değişkene sabitlerin atanması, basit hesaplamalar |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
7 |
aritmetik if, mantıksal if, yapısal if deyimlerinin kullanımı ve örnek çözümleri |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
goto, şartlı goto komutlarının işlevleri ve örnek çözümleri |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
10 |
Sayaçlar ve örnek çözümleri |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Do döngüsü ve özellikleri, örnek çözümleri |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
12 |
İç içe döngüler ve özellikleri, örnek çözümleri |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Do döngüsü ile serilerin hesaplanması, örnek çözümleri |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
14 |
İndisli değişkenler ve özellikleri, dimension komutu |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
15 |
İndisli değişkenler ile ilgili örnek çözümleri |
İlgili konuya çalışılsın |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Elektronik Hesaplayıcılarla Programlama ve Uygulama Ziya Aktaş,Bülen Epir Orta Doğu Teknik Üniversitesi Yayınları
Prof.Dr.F.Keskinel Fortran 77
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
3 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
0 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
1 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
0 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
2 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
0 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
1 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
0 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
0 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
3 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
3 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
5 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
4 |
56 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|