Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Bilgi. Tekn.

Dersin Kodu : ENF101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. H.MUSTAFA KANDIRMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgisayarı ve işletim sistemlemini etkili şekilde kullanmayı bilir.
Yeni ve var olan belgeleri düzenler ve kullanıma hazır hale getirir
Yeni tablolar yaratır ve/veya var olan tabloları düzenler.
Yeni şekiller yaratır ve/veya var olan şekilleri düzenler
Verilerle matematiksel ve mantıksal hesaplamalar yapar
Verileri sıralar ve filtreler .Verileri kullanarak değişik grafikler çizdirir
Herhangi bir konu hakkında değişik sunular hazırlayabilir
İnternet, Arama motorları ve E-posta kullanımını bilir
İnternet, Arama motorları ve E-posta kullanımını bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğretmek ve uygulama kapasitesini yükseltmek.

Dersin İçeriği : Bilgisayarın yazılım ve donanım birimleri ve işlevleri, BIT, BYTE kavramları, İşletim Sistemleri, Windows işletim sistemine giriş.Masaüstü. Kelime İşlemcilere giriş, Word menü çubuğu, simgeler, durum çubuğu, cetvel, Dosya açma,kapama, kaydetme ve belge yazdırma Metin yazma uygulamaları Tablo çizme, yaratma ve üzerinde değişikler yapma, Tablo sıralama Tablo uygulamaları Şekil çizme ve üzerinde değişiklikler yapma, otomatik şekiller, üçboyutlu şekiller Tablo ve Şekil uygulamaları Hücreler ve hücre yapıları, Hücrelerle matematiksel işlemler yapma Hücrelerle mantıksal işlemler yapma, Hücre sıralama ve filtreleme Verilerden grafik çizdirme, değişik grafik türleri uygulamaları, Sunu Hazırlamaya giriş, Basit sunu hazırlama, Sunu uygulamaları, İnternet, Arama Motorları ve E-posta

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakültesi Laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilgisayarın yazılım ve donanım birimleri ve işlevleri, BIT, BYTE kavramları, İşletim Sistemleri, Windows işletim sistemine giriş.Masaüstü, Görev çu İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
2 Kelime İşlemcilere giriş, Word menü çubuğu, simgeler, durum çubuğu, cetvel, Dosya açma,kapama, kaydetme ve belge yazdırma, Metin yazma ve üzerinde d İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
3 Metin yazma uygulamaları İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
4 Tablo çizme, yaratma ve üzerinde değişikler yapma, Tablo sıralama Tablo uygulamaları İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
5 Şekil çizme ve üzerinde değişiklikler yapma, otomatik şekiller, üçboyutlu şekiller İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
6 Tablo ve Şekil uygulamaları İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
7 ARA SINAV I Sınav Sınav
8 Hücreler ve hücre yapıları, Hücrelerle matematiksel işlemler yapma İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
9 Hücrelerle mantıksal işlemler yapma, Hücre sıralama ve filtreleme İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
10 Verilerden grafik çizdirme, değişik grafik türleri uygulamaları İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
11 Sunu Hazırlamaya giriş, Basit sunu hazırlama İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
12 Sunu uygulamaları İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
13 ARA SINAV II Sınav Sınav
14 İnternet İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
15 Arama Motorları ve E-posta İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın Tartışmalı Ders
16/17 FİNAL SINAVI Sınav Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bilgisayar ve internet, Hasan Çebi Bal, Akedemi Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 0
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 0
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 1
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 0
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 0
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 0
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 0
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 0
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 0
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 0
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 0
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 0
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 0
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 1
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4