|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi. Tekn. |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. H.MUSTAFA KANDIRMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayarı ve işletim sistemlemini etkili şekilde kullanmayı bilir. Yeni ve var olan belgeleri düzenler ve kullanıma hazır hale getirir Yeni tablolar yaratır ve/veya var olan tabloları düzenler. Yeni şekiller yaratır ve/veya var olan şekilleri düzenler Verilerle matematiksel ve mantıksal hesaplamalar yapar Verileri sıralar ve filtreler .Verileri kullanarak değişik grafikler çizdirir Herhangi bir konu hakkında değişik sunular hazırlayabilir İnternet, Arama motorları ve E-posta kullanımını bilir İnternet, Arama motorları ve E-posta kullanımını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğretmek ve uygulama kapasitesini yükseltmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayarın yazılım ve donanım birimleri ve işlevleri, BIT, BYTE kavramları, İşletim Sistemleri, Windows işletim sistemine giriş.Masaüstü. Kelime İşlemcilere giriş, Word menü çubuğu, simgeler, durum çubuğu, cetvel, Dosya açma,kapama, kaydetme ve belge yazdırma Metin yazma uygulamaları Tablo çizme, yaratma ve üzerinde değişikler yapma, Tablo sıralama Tablo uygulamaları Şekil çizme ve üzerinde değişiklikler yapma, otomatik şekiller, üçboyutlu şekiller Tablo ve Şekil uygulamaları Hücreler ve hücre yapıları, Hücrelerle matematiksel işlemler yapma Hücrelerle mantıksal işlemler yapma, Hücre sıralama ve filtreleme Verilerden grafik çizdirme, değişik grafik türleri uygulamaları, Sunu Hazırlamaya giriş, Basit sunu hazırlama, Sunu uygulamaları, İnternet, Arama Motorları ve E-posta |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi Laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayarın yazılım ve donanım birimleri ve işlevleri, BIT, BYTE kavramları, İşletim Sistemleri, Windows işletim sistemine giriş.Masaüstü, Görev çu |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Kelime İşlemcilere giriş, Word menü çubuğu, simgeler, durum çubuğu, cetvel, Dosya açma,kapama, kaydetme ve belge yazdırma, Metin yazma ve üzerinde d |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Metin yazma uygulamaları |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
4 |
Tablo çizme, yaratma ve üzerinde değişikler yapma, Tablo sıralama Tablo uygulamaları |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
5 |
Şekil çizme ve üzerinde değişiklikler yapma, otomatik şekiller, üçboyutlu şekiller |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
6 |
Tablo ve Şekil uygulamaları |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
7 |
ARA SINAV I |
Sınav |
Sınav |
|
8 |
Hücreler ve hücre yapıları, Hücrelerle matematiksel işlemler yapma |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
9 |
Hücrelerle mantıksal işlemler yapma, Hücre sıralama ve filtreleme |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
10 |
Verilerden grafik çizdirme, değişik grafik türleri uygulamaları |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
11 |
Sunu Hazırlamaya giriş, Basit sunu hazırlama |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
12 |
Sunu uygulamaları |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
13 |
ARA SINAV II |
Sınav |
Sınav |
|
14 |
İnternet |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
15 |
Arama Motorları ve E-posta |
İlgili konu değişik kaynaklardan araştırılsın |
Tartışmalı Ders |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bilgisayar ve internet, Hasan Çebi Bal, Akedemi Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
0 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
0 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
1 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
0 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
0 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
0 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
0 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
0 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
0 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
0 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
1 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|