Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Katı Atık Yöntemi

Dersin Kodu : JM-572

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bertaraf sistemlerini tanır.
Bertaraf sistemleri içindeki değişikleri bilir.
Çevreyle dost sistemleri seçer ve yönetir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Katı atık bertaraf sistemlerini tanımak ve yönetebilmeyi öğretmek.

Dersin İçeriği : Atıkların tanımı ve özellikleri, atık yoketme sistemleri, sistemler için yer seçimi,atıklardan enerji üretimi ve ekonomik boyutu.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mühendislik- Mimarlık Fakültesi dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Atık tanımı ve tipleri İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
2 Katı atık sınıflaması İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
3 Atık bertaraf Yöntemlerinin tanıtımı İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
4 Vahşi depolama İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
5 Yeniden kazanım yöntemi İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
6 Kompost ve anaerobik bozunma İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
7 Yakma yöntemi İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Kontrollü atıklar ve düzenli depolama yöntemleri İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
10 Düzenli depolama sahasının planlaması ve yer seçimi İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
11 Yer seçiminde jeolojik faktörler İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
12 Düzenli depolama sahasının tasarımı ve işletilmesi İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
13 Atık sistemlerinin kontrolü İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
14 Bertaraf yöntemlerinin çevreye etkileri ve araştırma yöntemleri İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
15 Atıklar ve enerji elde edilmesi İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi Düz anlatım, sunu ve tartışma
16/17 Final exam Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Landfill wastes-its a gas. Clay.t ve Norman,T.
  Landfill technology. CrawfordJ.F ve Smith, P.G
 Solid waste management Technology Assessment. General Electric Company
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 3
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 4
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 4
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 10 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 156
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.24
Dersin AKTS Kredisi: 6