|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Atık tanımı ve tipleri
|
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
2 |
Katı atık sınıflaması
|
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
3 |
Atık bertaraf Yöntemlerinin tanıtımı
|
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
4 |
Vahşi depolama
|
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
5 |
Yeniden kazanım yöntemi
|
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
6 |
Kompost ve anaerobik bozunma
|
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
7 |
Yakma yöntemi
|
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav
|
|
9 |
Kontrollü atıklar ve düzenli depolama yöntemleri
|
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
10 |
Düzenli depolama sahasının planlaması ve yer seçimi
|
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
11 |
Yer seçiminde jeolojik faktörler |
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
12 |
Düzenli depolama sahasının tasarımı ve işletilmesi
|
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
13 |
Atık sistemlerinin kontrolü |
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
14 |
Bertaraf yöntemlerinin çevreye etkileri ve araştırma yöntemleri |
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma
|
|
15 |
Atıklar ve enerji elde edilmesi |
İlgili kaynakların okunması, web´te araştırma ve makale incelemesi |
Düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
16/17 |
Final exam |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
4 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
4 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
4 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
4 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
3 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
3 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
4 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
4 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
4 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|