Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Metamorfik Kayaçlar Petrografisi

Dersin Kodu : JM-529

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FİKRET İŞLER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Metamorfik kayaçları tanır
Fasiyeslerine göre metamorfik kayaçları ayırt edebilir.
İnce kesitte mikrosop altında metamofik kayaçları tayin edebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Metamorfik kayaçları tanımak, metamorfik fasiyesleri ve metamorfik fasiyeslerin fiziko-kimyasal koşullarını ögrenmek, metamorfik kayaçların incekesitlerini mikroskop altında tanımak.

Dersin İçeriği : tanıtım,metamorfik kayaç tiplerinin sınıflamave tanımlanması,metamorfik kayaçların doku ve yapıları,metamorfik zon ve fasiyeslerin tanımlanması, kontakt metamorfizma, dinamik metamorfizma rejyonal metamorfizma,metamorfik kayaçların ince kesitlerinin mikroskopta tanımlanması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanım Yok Yüz yüze
2 metamorfik kayaçların doku ve yapılari Yok Yüz yüze
3 metamorfik kayaçların sınıflandırılması Yok Yüz yüze
4 dinamik metamorfizma Yok Yüz yüze
5 kantakt metamorfizma Yok Yüz yüze
6 gömülme metamorfizması,zeolit fasiyesi Yok Yüz yüze
7 glokofan şist fasiyesi Yok Yüz yüze
8 Dinamotermal metamorfizma Yok Yüz yüze
9 Yeşil sit amfibolit fasiyesi Yok Yüz yüze
10 ara sınav Sınav hazırlığı Yazılı sınav
11 barrow ve abukuma tipi fasiyes serileri Yok Yüz yüze
12 granülit fasiyesi Yok Yüz yüze
13 eklojit fasiyesi ve migmatitler Yok Yüz yüze
14 migmatitlerin sınıflandırılması Yok Yüz yüze
15 mikroskop altında metamorfik kayaçların ince kesitte tanımlanması Yok Yüz yüze
16/17 final sınavı Sınav hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Metamorfik petrografi (Yavuz Erkan)
 Metamrfik kayaşların oluşumu (Ersen Çogullu)
Diğer Kaynaklar  Metamorfik kayaç petrgrafisi ders notları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 8 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 4
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 3
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 1
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 1
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 2
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 2
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 1
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 0
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 6 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6