Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Metallojeni

Dersin Kodu : JM-527

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Maden yataklarının kökenini açıklar.
Doku, yapı ve alterasyonları tanıma becerisi kazanır.
Maden yataklarının oluşum modelini geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Maden yataklarının sınıflandırabilmesini, dokuları,cevher yankayaç ilişkileri ile farklı oluşumlara sahip maden yataklarını tanıyabilmeyi öğretir.

Dersin İçeriği : Elementlerin yerkabuğundaki dağılımı, yapı, doku ilişkileri, magmatik, volkanik ve sedimanter maden yatakları .

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bölüm Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş, Elementlerin Yer küredeki Dağılımı okuma sunum, tartışma, ödev
2 Temel Kristal Kimyası Kavramları okuma sunum, tartışma, ödev
3 Maden yataklarının sınıflandırılması okuma sunum, tartışma, ödev
4 Mineralojik ve parajenetik kavramlar okuma sunum, tartışma, ödev
5 Maden yataklarının iç ve dış şekilleri, dokuları, Cevher Yan kayaç İlşkileri okuma sunum, tartışma, ödev
6 Endojen ve Superjen Yataklar okuma sunum, tartışma, ödev
7 Magmatik kayaçlarla ilişkili maden yatakları okuma sunum, tartışma, ödev
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Yazılı Sınav
9 Magmatik kayaçlarla ilişkili maden yatakları okuma sunum, tartışma, ödev
10 Volkanik kayaçlarla ilişkili maden yatakları okuma sunum, tartışma, ödev
11 Volkanik kayaçlarla ilişkili maden yatakları okuma sunum, tartışma, ödev
12 Superjen Yataklar okuma sunum, tartışma, ödev
13 Sedimanter Yataklar okuma sunum, tartışma, ödev
14 Sedimanter Yataklar okuma sunum, tartışma, ödev
15 Metamorfik yataklar okuma sunum, tartışma, ödev
16/17 Final sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Geochemitry of Hydrothermal Ore Deposits 972pp
 Sediments and Environmental Geochemistry D. Helling P.Rothe U. Förstner 1990 371
  The Geology Of Ore Deposits Guilbert PARK Barnes; H.L.1997,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 4
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 3
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 5
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 2
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 2
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6