Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Paleontolojik Yaş Tayini

Dersin Kodu : JM-524

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATİKE NAZİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Jeolojide yaş tayini metodlarını kavrar.
Fosillerin kayaçlardan ayrılmasını öğrenir.
Fosillerin tanımlama kriterlerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fosilleri kayaçlardan ayırmak ve paleontolojik yaş tayini yapmasını öğretmek.

Dersin İçeriği : Fosiller ve paleontolojik yaş tayini

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Jeoloji Müh. Bölümü Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fosil, karakteristik fosil, fosilleşme ve ortamların tanımı Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, sunu ve tartışma
2 Jeolojide yaş tayini metodları Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, sunu ve tartışma
3 Paleontolojik örnek alma metodları Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, sunu ve tartışma
4 Fosillerin elde edilme yöntemleri (Yıkama yöntemi) Kaynakların incelenmesi Ders anlatımı ve Laboratuvar çalışması
5 Fosillerin elde edilme yöntemleri (Yıkama yöntemi) Kaynakların incelenmesi Ders anlatımı ve Laboratuvar çalışması
6 Fosillerin elde edilme yöntemleri (Preperat yöntemi) Kaynakların incelenmesi Ders anlatımı ve Laboratuvar çalışması
7 Fosillerin elde edilme yöntemleri (İncekesit yöntemi) Kaynakların incelenmesi Ders anlatımı ve Laboratuvar çalışması
8 Arasınav Sınava hazırlık Yazılı Sınavı
9 Fosillerin tayin edilme yöntemleri (Steoroskobik Mikroskopta) Kaynakların incelenmesi Ders anlatımı ve Laboratuvar çalışması
10 Fosillerin tayin edilme yöntemleri (Polarizan Mikroskopta) Kaynakların incelenmesi Ders anlatımı ve Laboratuvar çalışması
11 Fosillerin tayin edilme yöntemleri (Polarizan Mikroskopta) Kaynakların incelenmesi Ders anlatımı ve Laboratuvar çalışması
12 Fosillerin tayin edilme yöntemleri (Polarizan Mikroskopta) Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, sunu ve tartışma
13 Fosil dağılım çizelgeleri ve levhaların hazırlanması Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, sunu ve tartışma
14 Paleontolojik zonlama ve korelasyon Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, sunu ve tartışma
15 Paleontolojik zonlama ve korelasyon Kaynakların incelenmesi Ders anlatım, sunu ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fosiller ve Çalışma Yöntemleri,TMMOB Jeoloji Müh. Odası Yayınları, Sayı: 98, 210 s
Diğer Kaynaklar  Dr. Nuray Önoğlu, 2002. Paleontoloji Adlama Kuralları, 3. Paleontoloji Stratigrafi Çalıştayı, 29 s.
 http://iczn.org/


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 10 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
2 Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 1
3 Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 1
4 Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 4
5 Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 4
6 Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
7 Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. 4
8 Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 3
9 Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 1
10 Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 2
11 Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 4 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6