Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 427 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA ZEKİ KURT Doç.Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ Prof.Dr. AYSUN AKYÜZ Prof.Dr. EDA EŞKUT Prof.Dr. AYŞE POLATÖZ Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI Prof.Dr. BEKİR ÖZÇELİK Prof.Dr. YÜKSEL UFUKTEPE Prof.Dr. HAMİDE KAVAK Prof.Dr. METİN ÖZDEMİR Prof.Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU Prof.Dr. İSA DUMANOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞADİ YILMAZ Doç.Dr. MEHMET KARAKILÇIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN ÖZDEMİR Doç.Dr. FARUK KARADAĞ Prof.Dr. ZEHRA YEĞİNGİL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi başarı ile tamamlayan bir öğrenci 1.Alanında ilginç problemleri tasnifler 2..Araştırma yapmak istediği konuda kaynakları belirler 3.Seçilen kaynakları doğru bir şekilde kullanarak problemi çözer 4.Çözdüğü problemi kurallara uygun yazarak veya sözlü ifade eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fizik eğitiminin son yılında, İleri lisans düzeyinde bir konuyu değişik kaynaklardan araştırmayı ve araştırma sonucunu öğrendiği kavramları kullanarak rapor haline getirip sunmayı öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bölüm öğretim üyelerinin rehberliğinde, belirlenen bir konuda araştırma yapmak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma planı hazırlanır |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
2 |
Konu seçimi için araştırma yapılır. |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
3 |
Konu seçimi için araştırma yapılır. |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
4 |
Konuyu belirler |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
5 |
Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması yapılır |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
6 |
Kaynaklardan yararlanarak problemin çözümü için planı hazırlanır. |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
7 |
Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
8 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
9 |
Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
10 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
11 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
12 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
13 |
Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim. Üyesine yazılı veya sözlü sunumu. |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
14 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
15 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
kaynaklar okunsun |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
16/17 |
Elde edilen sonuçları rapor halinde ve sözlüolarak sunar |
kaynaklar okunsun |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
0 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
0 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
2 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
5 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
5 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
5 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
5 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
5 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
4 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
1 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
4 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
2 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
0 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|