|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Labview programlamaya giriş |
|
Tartışmalı Ders |
|
2 |
Labview programlamaya giriş |
|
Tartışmalı Ders |
|
3 |
Labview´de temel programlama teknikleri |
|
Tartışmalı Ders |
|
4 |
Labview´de uygulamalar I |
|
Tartışmalı Ders |
|
5 |
Labview´de uygulamalar II |
|
Tartışmalı Ders |
|
6 |
Bilgisayarın yazıcı portunun özelliklerini tanıma ve bu portu kullanarak giriş-çıkış işlemleri |
|
Tartışmalı Ders |
|
7 |
Arabirim sisteminin özellikleri ve arabirim sistemini kullanarak röle kontrölü |
|
Tartışmalı Ders |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Sınav |
|
9 |
Trafik Işıkları Modeliyle Kontrol |
|
Tartışmalı Ders |
|
10 |
Adım motorlarına giriş ve adım motorlarının programla kontrölü |
|
Tartışmalı Ders |
|
11 |
Adım motor modeli |
|
Tartışmalı Ders |
|
12 |
Adım Motorları ile yazıcı modeli |
|
Tartışmalı Ders |
|
13 |
Optik Sensörler ve optik sensörlü kapılar |
|
Tartışmalı Ders |
|
14 |
Optik Sensörleri kullanarak kontrol yöntemleri |
|
Tartışmalı Ders |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
|
Tartışmalı Ders |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
2 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
2 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
5 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
4 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
5 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
2 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
5 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
1 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
1 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
1 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
4 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
2 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
0 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
3 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
3 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|