Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kimya 1

Dersin Kodu : KF 113

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Maddenin özellikleri ve ölçümünü belirtir.
Atomlar ve atom kuramını açıklar.
Kimyasal bileşikleri adlandırır.
Kimyasal tepkimeleri örneklendirir.
Sulu çözelti tepkimelerini tahmin eder.
Gazları tanımlar.
Termokimyasal hesaplamaları karşılaştırır.
Atmosfer gazları ve hidrojeni ilişkilendirir.
Atmosfer kirliliği ve enerji konularını açıklar.
Atomun elektron yapısını açıklar.
Periyodik çizelge ve bazı atom özelliklerini açıklar.
Kimyasal Bağları açıklar.
Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetleri açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kimya bilimini tanıtmak, günlük ve bilimsel yaşamda karşılaşılan olayları anlayabilecek, yorum yapacak ve kullanacak düzeyde kimya bilgisini kazanmak.

Dersin İçeriği : Maddenin özellikleri ve ölçümü; Atomlar ve atom kuramı; Kimyasal bileşikler; Kimyasal tepkimeler; Sulu çözelti tepkimeleri; Gazlar; Termokimya; Atmosfer gazları ve hidrojen; Atmosfer kirliliği ve enerji konuları; Atomun elektron yapısı; Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri; Kimyasal Bağlar I: Temel Kavramlar; Kimyasal Bağlar II: Bağ kuramları; Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler teorik ders, örnekler ve uygulamalar yoluyla öğretilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D4


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Maddenin özellikleri ve ölçümü Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım.
2 Atomlar ve atom kuramı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, tartışma.
3 Kimyasal bileşikler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim.
4 Kimyasal tepkimeler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım.
5 Sulu çözelti tepkimeleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, tartışma.
6 Gazlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. Düz anlatım.
7 Termokimya Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım.
8 Arasınav Arasınav hazırlığı Yazılı sınav
9 Atmosfer gazları ve hidrojen Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, tartışma.
10 Atmosfer kirliliği ve enerji konuları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim.
11 Atomun elektron yapısı Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım.
12 Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım.
13 Kimyasal Bağlar I: Temel Kavramlar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım.
14 Kimyasal Bağlar II: Bağ kuramları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Makale tarama. Düz anlatım, tartışma.
15 Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim.
16/17 Final Finale hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Petrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey; (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy (2002). Genel Kimya 1 İlkeler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara
 Erdik, E. ; Sarıkaya, Y. (2002). Temel Üniversite Kimyası 1, 2, Gazi Kitapevi, Ankara.
 Petrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey; (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy (2002). Genel Kimya 2 İlkeler ve Modern Uygulamalar, Palme Yayıncılık, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 2
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 0
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 5
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 0
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 2
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 1
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 0
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 2
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 112
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.48
Dersin AKTS Kredisi: 4