|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Soğuk Savaş Sonrası Asya |
|
Dersin Kodu |
: |
UİY 712 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kafkasyanın siyasi önemini öğrtemek Kafkasya devletlerinin tarihsel geçmişini öğretmek Kafkasya´nın jeopolitik önemini anlatmak Kafkasya´nın dünya enerjisi içindeki payı ve önemini öğretmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
UİY 700 Uzmanlık Alan Dersi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
1990´lı yıllardan başlamak üzere SSCB de değişen yönetim ve politikalarla,1998 de Berlin Duvarının yıkılmasıyla başlayan değişim süreci,199 yılında SSCB nin sona ermesiyle yeni bir dünya sistemi oluşmuştur. Bu oluşumun kavramsal,niteliksel ve siyasi başta olmak üzere ortaya çıkan olguların özellikle Asya´daki durumu; AB nin entegrasyon politikası çerçevesinde yeni araçları; ABD nin jeopolitikayı öne çıkararak değiştirdiği bölge politikaları,Ortadoğu´nun farklılaşma süreci ve son olarak Ortadoğu Çatışmalarının nedenselliği,gerekçeleri ve bölgeiçi,bölge-dışı aktörlerin durumunu anlayabilmek; analiz yapabilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kafkasya bölgseindeki devletlerin tarihsel öenmleri ve bugün dünya siyasi arenasındaki durumlarını tarihsel, politik ve ekonomik olarak incelemektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Asya´nın Genel Siyasi Durumu |
Dersin içerğinin açıklanması |
İnteraktif-açık tanışma |
|
2 |
Ortaçağ dönemi Asya toplumları ve yönetimleri |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
İnteraktif ders |
|
3 |
İmparatorluklar;prenslikler, Hanlıklar süreci ve özellikleri |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
İnteraktif-açık tartışma |
|
4 |
Savaşlar ve Devletler ; Asya´da inançlar ve devletler |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
İnteraktif-açık tartışma |
|
5 |
Rusya: Kinyazlık,Prenslik,Çarlık
SSCB |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
İnteraktif-açık tartışma |
|
6 |
Çin: İmparatorluk,Devlet ve Kızıl Çin |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
İnteraktif-açık tartışma,sunum |
|
7 |
Güneydoğu Asya : Dünü,Bugünü |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
İnteraktif-açık tartışma,sunum |
|
8 |
Mıdterm exam |
Midterm Exam |
Midterm Exam |
|
9 |
Kafkasya ve Orta Asya Cumhuriyetleri |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
İnteraktif-açık tartışma,sunum |
|
10 |
Ortadoğu ve Asya |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi, ödev |
İnteraktif-açık tartışma,sunum |
|
11 |
Şangay İşbirliği Örgütü |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
İnteraktif-açık tartışma,sunum |
|
12 |
Afganistan,Pakistan |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
İnteraktif-açık tartışma,sunum |
|
13 |
İran ve bölgesel etkisi |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
İnteraktif-açık tartışma,sunum |
|
14 |
İsrail ile Ortadoğu |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi |
İnteraktif-açık tartışma,sunum |
|
15 |
ABD ve AB nin Asya Politikaları |
Verilen kaynakçalardan okunması,günlük basını-makalelerin takip edilmesi, ödev |
İnteraktif-açık tartışma,sunum |
|
16/17 |
Genel değerlendirme |
Dersin değerlendirilmesi ve derbest konuşma, yorum. |
İnteraktif-açık tartışma,sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ULAKBİM Tezleri,2012
USAK-Rapor ve Derlemerl .2010-2012
BİLGESAM-Rapor ve Derlemeler.2012
NATO Raporları. Bruksel . 1995-2012
EIA - Analiz ve Yıllık Raporlar.1990-2012
Demirağ Y. Dışpolitka ve Asya. Palme Yayıncılık . 2010
Soğuk Savaş Sonrası Asya - Derleme notlar, 2012
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
2 |
|
2 |
Sosyal bilimler alanındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. |
4 |
|
3 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. |
4 |
|
4 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplar, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
3 |
|
5 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
1 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirebilir. |
0 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. |
4 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
2 |
|
9 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
|
1 |
|
10 |
Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
4 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. |
4 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|